Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udbetaling af honorar

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 162
Fra  LTZE Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt, at der er andre indlæg, som skriver lidt hist og her omkring honorar-udbetaling, men der er stadig en del spørgsmål, som jeg ikke rigtig kan finde svar på.

For at jeg kan indberette b-indkomst hos skat, så skal jeg tilmelde mig som arbejdsgiver på virk.dk, men hvor gør jeg dette? Skal jeg oprette en ansat? Det honorar jeg skal udbetale er til en privat freelance oversætter og ikke en ansat, men kalder virk alt for ansatte? Vigtigt for mig er, at der ikke kommer en fagforening rendende fordi der står et sted, at jeg har ansatte.

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh Rasmus

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke til virk og det med ansatte.. men jeg kan da forklare det fra den anden vinkel...

Jeg er honorar modtager som musiker, og de steder jeg spiller skriver jeg den pågældende aften en kvittering i et duplikat hæfte med mit cpr nr på. og bliver betalt kontant....

Jeg har disse steder aldrig underskrevet nogen som helst kontrakt eller papir på at jeg er ansat hos dem...

Så umiddelbart tror jeg da ikke man skal oprette en ansat hvis man ikke har en reel fysisk person at oprette... for så skal du vel også kigge på arbejdsskade forsikring og alt det der... :/

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)