Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lovgivning om persondata og permission

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er på udkig efter nogle gode råd om brug af emails uden permission.

Hvor mange mails må man sende som system, til en person, der er blevet tippet af en ven og derfor har man ikke en permission.

Et eksempel: jeg tipper min ven om et job, hvor mange mails må job portalen så sende til min ven efterfølgende, med reminder om jobopslaget og evt om at ansøgningsfristen er ved at løbe ud. Altså kun med indhold vedr. det oprindelige top?

På forhold tak for svarene.

//Mette

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

0 som i nul, det er SPAM

Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

åh ja, det var min bekymring. Men vi er enig om at man gerne må sende den første email?

Må det være en være en kalender indkaldelse? eller er der ingen regler på det område?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mette

Hvis det du er ude efter er en "Tip en ven" funktionalitet, så prøv at tage et kig på afsnit 2.2.1 og 2.2.2 her: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning - det uddyber meget fint reglerne på området.

Generelt er tip-en-ven tilladt sålænge du ikke præmiere for at få sendt tippet til vennen, og hvis du giver mulighed for at man kan indtaste en besked så er du på den helt sikre side. Når det kommer til en reminder når ansøgningsfristen er ved at udløbe, så læser jeg det som om vi bevæger os ind i en grå-zone - det er selvfølgelig en pæn service at stille til rådighed, men vennen har jo ikke bedt om at få mailen, så jeg ville nok undlade denne funktionalitet hvis jeg var dig - det er muligvis lovligt, men hvis modtageren oplever det som spam, så gør denne feature måske mere skade end gavn.

//Morten

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mette den første mail kommer ikke fra jobportalen for at blive ved dit eksempel, men fra dig da du har tippet din ven. ganske vist udsendt fra jobportalens software, men dette er ok.
Men jobportalen må ikke opsamle din vens e-mail og bruge den til egen udsendelse. Det har de ikke permission til. og det er ikke en gråzone - det er klart ulovligt.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Mette den første mail kommer ikke fra jobportalen for at blive ved dit eksempel, men fra dig da du har tippet din ven. ganske vist udsendt fra jobportalens software, men dette er ok.
Men jobportalen må ikke opsamle din vens e-mail og bruge den til egen udsendelse. Det har de ikke permission til. og det er ikke en gråzone - det er klart ulovligt.

hmm... Jeg har nu set løsninger hvor tip en ven funktionen sender to mails der så begge kommer fra vennen og ikke portalen, og så bliver det pludseligt lidt mere "speget"

Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, mange tak for svaret...

Jeg tror lige jeg kigger lidt mere på den grå-zone, men jeg forstår 100% hvad du siger. Jeg hader også selv at få mails jeg opfatter som spam.

Tak for hjælpen

Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Hvad hvis så anden mail også kommer fra mig og ikke portalen, som Morten har oplevet?

Er det lovligt?

og mange tak for svaret :)

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver at du personligt to gange tipper din ven, og det er ikke sandsynligt.

Jobportalen må ikke opsamle din vens e-mailadresse og sende en mail nummer to, og i det beskrevne tilfælde endda udgive sig for at være dig.

Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - jeg maa se og jeg kan finde paa noget der holder sig inden for loven istedet. Tak for hjaelpen.

//Mette

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)