Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips om at skrive et indlæg på en affiliate side, så en på 14 forstår det

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine 2 ældste drenge på snart 13 og 14 år, er i gang med at skrive indlæg på deres hjemmesider, som min mand og jeg har lavet til dem.

De håber på at tjene lidt penge ved at sætte affiliate links på siderne. Vi har prøvet på at få dem til at forstå, at det ikke er nok bare at skrive "Denne jakke er i grøn velour, med rib kant og ser super smart ud" og BUM, så er det et indlæg ;) men det er svært at formidle til dem hvad de så skal skrive.

Derfor vil jeg høre om i har nogle tips eller nogle links til nogle gode affiliate sider, hvor de kan lære ved at se hvordan de har gjort?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Mit korte råd er, at de skal skrive som de ville skrive til en ven, hvis de selv ville anbefale noget.

Et eksempel kunne være, at de ville anbefale en iPhone 6 til en ven eller familiemedlem. Hvad ville de så sige til vennen, for at overbevise denne om, at en iPhone 6 er pengene værd? Kort sagt, hvorfor skal vennen vælge en iPhone 6.

Det var den mere salgsprægede del af affiliate-indlægget. Men det kan også fint indeholde en mere faktabaseret del. Det kan f.eks. være, hvad er forskellen på en iPhone 6 og en iPhone 5? Hvad er godt skidt ift. en anden populær mobil, osv.

Fra Slangerup
Tilmeldt 5. Feb 15
Indlæg ialt: 27
Fra  TrendMe.dk Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Therese

Jeg har nøjagtig samme problem med min datter, hun har også svært ved at forstå, at man ikke bare kan skrive "denne eyeliner er lækker og god" 

Jeg forsøgte mig med, at lave en tabel med nogle overskrifter, som hun så skulle skrive lidt om, på den måde kom der lidt struktur på indlæggene, og der kom en del mere tekst. Jeg læste så korrektur osv. efterfølgende.

Jeg lavede også et felt til et billede mm.

Det virkede til dels, men lysten til at lave artikler var kraftigt dalene efterfølgende, da de jo kræver lidt tid at sidde og skrive :-)

Men det kunne måske være en ide

Trend, Mode & MakeUp til unge

Se vores blog http:/trendme.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
  1. Gør dig klart, hvem du skriver til. Sæt gerne et billede af denne person ved siden af computerskærmen, mens du skriver.
  2. Gør dig klart, hvordan du gerne vil have at din målperson reagerer - køb, læs mere, like, del, andet?
  3. Overvej, hvad der skal til, for at din målperson gør, som du ønsker - hvad skaber målpersonens motivation?
  4. Disponér teksten: Lav en kort, fangende indledning (Denne cardigan vil overraske dig, Bliv ballets dronning, Du lyser op i mørket). Skriv en kort tekst, som beskriver produktet set fra målpersonens synspunkt og med målpersonens ord. Skriv en appellerende afslutning - helst med bydeform: Køb den i dag - måske stiger den i morgen.
  5. Hvis du gerne vil have teksten længere, kan du gøre følgende: Efter bydeformen skriver du en overskrift. Tag nu hver sætning i din midterdel ovenfor og omformulér den. Når du således har en ny tekst, som siger præcis det samme, og som er omtrent lige så lang, kan du forlænge den ved efter hver sætning at omformulere den samme sætning igen: "Denne lækre cardigan vil få dig til at føles som ballets dronning" bliver altså til: "Denne lækre cardigan vil få dig til at føles som ballets dronning. Du kommer til ballet og oplever alles beundring - de elsker bare dig og din cardigan."
  6. Aflsut med endnu et købsbudskab i bydeform.
  7. Gentag punkt 5 så mange gange, det er nødvendigt, for at du bliver tilfreds.
God skrivelyst.
Hans
Fra Slangerup
Tilmeldt 5. Feb 15
Indlæg ialt: 27
Fra  TrendMe.dk Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Kan en 14 årigt forstå det du skriver? Det var vist det som var problemet. Nu er min datter kun 13 3/4 men jeg er ikke sikker på, at dit råd overhovedet ville kunne forstås.

Big Smile

Trend, Mode & MakeUp til unge

Se vores blog http:/trendme.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

TrendMe.dk:

Hej Hans

Kan en 14 årigt forstå det du skriver? Det var vist det som var problemet. Nu er min datter kun 13 3/4 men jeg er ikke sikker på, at dit råd overhovedet ville kunne forstås.

Big Smile

Jeg vil vende den om.
En person, som ikke kan forstå min korte beskrivelse, vil formentlig ikke være i stand til at drive et fornuftigt affiliatesite alligevel - og så er det jo ligegyldigt, om man kan forstå min beskrivelse eller ej.
Nu er det jo ikke den 14-årige, som spørger, men hendes mor. Måske kunne moderen "oversætte" mine råd og sidde lidt ved siden af de første gange.

Det er jo helt forståeligt, hvis en 14-årig ikke bare KAN.
Den 14-årige skal LÆRE at kunne.
Måske har hun evnerne - måske ikke.
Måske har hun motivationen for at lægge det arbejde, det tager - måske ikke. 

Læring handler meget om motivation og lidt om evner.
Hvis hun grundlæggende har evnerne og i høj grad har motivationen, så kan hun klare hvad som helst.
Hvis hun mangler motivationen, kommer hun aldrig til at forstå en disse af, hvad det vil sige at drive et kommercielt website.

God vind til alle ihærdige unge.
 

Hans 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej,

Jeg tror det er MEGET vigtigt at de skriver om noget der interesserer dem. Dansktimerne i skolen er nok ikke så interessant, at de kan skrive 300 ord omkring dette. Lad mig gætte på, at de elsker Minecraft ligeså højt, som de elsker deres mor :) Så lad dem skrive om det, hvilket "gamer-udstyr" der skal bruges og hvad fordele er ved det. De kunne evt. anmelde noget af det de selv har og derved bruge affiliate links til sider, hvor man kan købe det.

God vind med det!

De bedste hilsner

Mads

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal helt sikkert skrive om noget der interesserer dem. Om det så er Minecraft, Mountainbikes eller modetøj.

Her er to gode steder at finde bloggere der lever af det, eller prøver i hvert fald :-)

http://bloggersdelight.dk/

http://www.bloglovin.com/blogs

Begge steder er overrepresenteret af kvindlige bloggere, men der er enkelte mænd imellem.

De skal også tænke på hvordan de vil skaffe læsere, og der er det en stor fordel at skrive noget de vil være stolte af at dele med venner og familie. Mange successfulde bloggere skaber et personligt brand som appelerer til en særlig gruppe mennesker.

Ønsk dem held og lykke!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)