Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af Erhvervslejemål som er indrettet som en almindelig lejlighed i København

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Evivo Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Animo

Håber nogle af jer kan hjælpe lidt, da jeg har meget svært ved at finde info.

Overvejer at købe en lejlighed i København, den er uden bopælspligt og det er et erhverv. Man må altså ikke have folkeregisteradresse der.

Ejerforeningen skriver at folk gerne må overnatte i lejligheden. Jeg ønsker at købe den som en investerings lejlighed.

Til spørgsmålet - Er der nogle "Red flags" jeg overser? Er der noget lovgivning, som forhindre mig i at lave en forretning?

På forhånd tak!

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er erhvervs lejlighed, som du påtænker at bruge til bolig udlejning, så bør du være opmærksom på om den er moms registreret. En evt. Momsreguleringsforpligtelse vil følge med, hvis ikke andet aftales! Og ved konvertering til alm. Bolig udlejning vil den blive aktiveret. 

Hvis vil snakker bolig udlejning ville jeg yderligere dykke lidt ned i om det reelt kan anvendes til dette, ud fra det du skriver om bopælspligt..

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 11. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Evivo Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for svar.

Lejligheden har erhvervsstatus nu, så hvis jeg køber den igennem et ApS og lejer den ud til - ex. forskellige virksomheder. Vil der så være moms på?

Og hvis jeg gjorde det samme men bare lejede den ud til en privat person, som så ikke havde folkeregisteradresse der. Vil der ingen moms være?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejning af lejemål er undtaget for moms, for erhverv kan det dog frivilligt til vælges. Omvendt er der heller ikke momsfradrag.

Når et lejemål er omfattet af erhverv med frivillig moms registrering kommer der en momsreguleringsforpligtelse i og med der har væeret udgifter til forbedring mv., som der er fradraget moms af. Hvis lejemålet inden for 10 af fradraget overgår til momsfri udlejning skal der ske regulering af det tidligere fradragne momsbeløb, deraf opstår moms reguleringsforpligtelsen. 

Det er derfor væsentligt, at se på hvorvidt dette tidligere har været omfattet af moms og helt konkret hvordan du har tænkt dig og fortsætte. Hvis ikke der konkret aftales i handelsaftalen vil forpligtelsen følge ejendommen.

Har der været afholdt store udgifter til vedligeholdelse og forbedring kan dette udgøre et betydeligt beløb, som du næppe har lyst til at skulle betale. Så har den tidligere været moms registreret gælder det om, at medtage et punkt således du IKKE over tager en sådan forpligtelse.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 11. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Evivo Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - meget vigtig information. Det vil jeg undersøge tak for det.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)