Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idea for patent ( for sale )

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en ide, som jeg tror kan være interessant. Det er indenfor bil industrien, men er lidt i tvivl om hvad jeg gør her fra, er der nogle der har gode råd? Min tanke er at sælge ideen til nogle der har midlerne til at investere, men ved ikke helt hvor jeg skal starte med at søge efter dette? Nogle der har erfaring indenfor dette område? 

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag kontakt til DTU med din idé

 

Fra Kolding
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid en god idé at foretaget nyhedsundersøgelse for at se om der er andre som har tænkt de samme tanker som en selv, dette kan gøres billigst og nemmest ved at søge lidt rundt på nettet og se hvad der er markedet i dag. Det er dog ikke altid at ens idé er ny selvom den ikke findes på marked, derfor kan det være relevant også at søge i patentlitteraturen.

Når du skal ud og finde nogen som vil investere i din idé, så vil de ofte være mere lydhøre hvis du er gået lidt videre med din idé og kan vise/sandsynliggøre at konceptet virker. Du kan f.eks.tage kontakt i Teknologisk Institut som har et FAB-lab hvor man arbejde videre med sin idé (se nærmere på jeres hjemmeside) og erhvervsafdelingen i din kommune for at høre hvem du skal snakke med og hvilke krav de eventuelt stiller.

Tilmeldt 14. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Steffen :-)

Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart anbefale at du tager kontakt til Opfind.nu på Teknologisk Institut. Deres formål er at sætte private opfindere, som har en konkret ide i kontakt med virksomheder med salg/licens for øje. 

Alternativt kan du også kontakte Væksthus (selvfølgelig afhængig af din geografiske lokation). Der skulle være et i hver Region.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)