Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uventede udgifter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har efterhånden begyndt og tjene lidt på nogle små opgaver, dog efterspørger flere af mine kunder at jeg er CVR registreret. Hvorfor er jeg ikke helt klar over. Indtil til videre har jeg nøjes med at indberette det via b-indkomst.

Jeg er nu kommet så langt at det vil være oplagt at registrer sig, som en enkeltmandsvirksomhed, så jeg samtidig kan holde det på hobbyplan mens jeg er igang med min uddannelse. 

Mit helt store spørgsmål kommer, fordi jeg en gang læste om en enkeltmandsvirksomhed der lavede SEO, som fik en regning på affaldstømning, fordi kommunen mente han smed mere skræl ud, når han var en virksomhed end, når han var en almindelig lønmodtager.

Vil jeg komme ud for det samme, hvis jeg oprettede mig, som en enkeltmandsvirksomhed?

Hvis ja, er der andre uventede udgifter af sammen kaliber, som ovenstående at der vil opstå?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du får udgift til erhvervsaffald (har med forurening og andet at gøre og ikke specifikt din virksomhed) men kun hvis du omsætter over 300.000 (og derunder kan du få et andet ganske lille jordbortskaffelsesgebyr i visse kommuner) Derudover er der fra 2015 et lille beløb til barsel (tror 328 kr årligt). Evt forsikring måske - hvis du har aktiver som du vil forsikre - men ikke krav + hvis du vil ha erhverskonto eller bank nægter dig at bruge din personlige konto - måske gebyr i banken

Regnskab - kan du klare selv - ellers lidt udgift til det

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for det hurtige og velformuleret svar. :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)