Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre underskud til næste år i enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg kan læse mig frem til, er det ikke muligt at overføre underskuddet i en enkeltmandsvirksomhed til næste år, så man kan trække det fra evt. overskud. Så hvis det er rigtigt kan jeg jo med en startup første år få et underskud på -100.000. De ''fradragsberretigede'' 100.000 kr. har så tabt deres skatteværdi, så hvis jeg i 2015 får et overskud på 10.000 fx. skal der betales skat af disse 10.000 selvom jeg gennem de to år har haft et minus på -90.000 (2-års resultat). Ved godt at man kan trække sit underskud fra i personlig indkomst men det giver ikke mening, da der alligevel vil være et underskud som har tabt sin skatteværdi. Synes det er nogle unfair regler at drive virksomhed på med at man skal betale skat af sit underskud, men er det et incitament fra staten af at ALLE helst skal drive deres virksomhed i selskabsform

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

du misser et eller andet. Altså underskud i personlig virksomhed der kan trækkes fra i anden personlig indkomst er da det meste man nogen sinde kan få i fradrag. I selskaber skal det fremføres til fradrag i anden selskabsindkomst (23% skat) men i personlig virksomhed er det med ca 44% og der tabes ingen som helst skatte værdi af nogen art. Det er langt bedre med underskudsfradrag i personlig virksomhed (som også fremføres til kommende år) end i selskaber

se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fortabes underskud, hvis de ikke er angivet på selvangivelsen i de enkelte år, de "hører til"?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

nej man kan rette 3 år tilbage. Det er klart du skal ha regnskab der viser alt, for netop hvis du retter underskud flere år tilbage, vil skat måske se noget dokumentation, men de er ikke tabt 

Du kunne nu nok ha gælde af at læse bogen om personlig virksomhed så du ikke har for mange vildfarelser: https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 

Faktisk forstår jeg ikke hvordan du kan være kommet uden om at udfylde udvidet selvangivelse hvis du har drevet CVR i flere år.

Det er en forudsætning at virksomheden har været drevet erhvervsmæssigt intensivt med overskud for øje - men det går jeg ud fra, elles kan underskud ikke trækkes fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit gode svar.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)