Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af Prestashop: Subdomæne eller nyt domæne?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal til at "renovere" vores gamle webshop ved at bygge den op I Prestashop med nyt design osv.
Jeg har besluttet mig for at gøre det selv ved at købe et theme og tilpasse det. Dog er jeg I tvivl om følgende:
Den nuværende webshop må ikke lukkes ned mens, at den nye opbygges. Derfor er jeg i tvivl, om jeg skal bygge den nye webshop op i et subdomæne eller i et nyt domæne? Hvad er mest praktisk, når det engang skal flyttes over på det rigtige domæne?

Mht. SEO havde jeg bare tænkt mig at lave redirects :-)

Håber I kan hjælpe!

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke er helt inde i det, vil jeg anbefale at få en på Amino Freelancer til at hjælpe, så det bliver gjort optimalt.

Tilmeldt 9. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  www.ostishop.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Bare lav et subdomæne og sørg så for at få en robots.txt på plads i root af ny shop folder som sørger for at det nye site ikke bliver crawlet/indekseret af søgemaskiner så længe du er i gang med at opbygge det. Easy peasy.

Jacob - www.ostishop.dk

Køb din osteskærer online - www.ostishop.dk

Tilmeldt 18. Nov 14
Indlæg ialt: 201
Fra  Billig-Webhosting.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også lave shoppen lokalt via XAMPP og så blot flytte det til dit domæne når det er færdigt Smile

Hjælp til webhoteller og rabatkoder til hosting: Billig Webhosting 

Tilmeldt 9. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  www.ostishop.dk Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Absolut en mulighed men knap så praktisk hvis man gerne vel have andre til at teste sitet løbende. Men nu har du da fået et par muligheder.

Køb din osteskærer online - www.ostishop.dk

Tilmeldt 18. Jun 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Subdomæne

2. Tag en kopi af din database og importer i sql/phpmyadmin

3. Når designet står klart, kan du lave en drop af relevante kundedatabaser (kunder, ordre, salg, mv.) og evt. varer tabeller

4. Importer de tabeller du har droppet, fra din "live" shop.

- Fremgangsmåden er til design i samme system, Prestashop. Alternativt, exportere du alle varer o.lign til CSV og importere i nye system.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)