Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg gerne bare sælge ting til babyer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke helt om dette er den helt rigtig kategori, men jeg er i tvivl om hvorvidt jeg bare kan starte et dansk (I/V eller Aps.) firma og starte med at sælge ting til babyer.

Stik imod alle råd er jeg, en kvinde i 30'erne, i gang med at starte en virksomhed der sælger babyting (I behøver ikke nævne kliche-effekten) - Da jeg er bosiddende i Sydkorea så bliver produktionen i første omgang her og i Filippinerne. Jeg er i gang med at lede efter økologiske materialer (certificerede), men det ser ud som at det kan tage et stykke tid før ALLE materialerne er helt som jeg vil have dem. Så nu er jeg i tvivl om jeg må sælge "hvad som helst" til babyer på det danske marked, eller hvorvidt mine produkter skal igennem en form for 'check' før jeg må sælge... Er der nogen af jer vidende Aminoer der kan svare på det? Og hvis man i så fald skal igennem en form for proces, er der så nogen der kan fortælle mig hvor jeg starter...?

På forhånd mange tak.

De bedste hilsner

Anne

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne, 

Jeg tror du bliver nødt til at specificere hvad "Ting" er? Ellers bliver det lidt svært at svare på, når vi ikke ved om du taler om legetøj lavet i bambus, eller tøj. Hvis det er noget de kan putte i munden, så er der helt sikkert strenge regulationer for hvad det må indeholde. Omvendt tøj, kan jeg ikke forestille mig at der er nogle særlige krav for. 

/Jannik

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik.
Det er aktivitetstæpper der er mit primære produkt, den slags hvor babyerne ligger på tæppet og leger med legetøj der hænger over hovedet på dem. På tæppet er der også dele der "stikker ud" som babyen godt kan komme til at tage i munden...

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, 

Har en 4. mdr gammel dreng - så ved præcis hvad du snakker om :-) 

Og med al logik, så vil jeg skyde på at eftersom det er "værktøjet" de lærer at kravle på - så skal det helt sikkert godkendes. 

Tilmeldt 27. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Det lyder spændende, men der er ret strenge krav til legetøj til babyer. Vi laver spil til børn - men vi har droppet at lave spil til børn under 3 år p.g.a. de mange regler og da det danske marked for spil til babyer (under 3 år) er lille, så hænger økonomien ikke sammen, da godkendelsesproceduren er dyr.

Jeg mener helt klart, at reglerne er helt i orden, da legetøj til børn og babyer selvfølgelig skal været sikkert. Legetøj til børn skal godkendes - både sikkerhedsmæssigt og i forhold til anvendte materialer. Sikkerhedsmæssigt er det lige til, da sikkerhedsreglerne er klare og utvetydige, men godkendelsesproceduren for materialerne er lange og seje - især hvis det er bearbejdede produkter.

Et godt sted at starte er hos Sikkerhedsstyrelsen: http://www.sik.dk/Forbruger/Produktsikkerhed/Maerkning-af-produkter/Legetoej-skal-have-CE-maerke-og-advarselsmaerkning 

Held og lykke med dit projekt :-)

Mvh

Peter

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kunne ikke dy mig - beklager. :)

Www.skaljegstarteenwebshop.dk

// Daniel Poulsen

 

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket - det er yderst brugbart :) Det ser ud til at der ligger en masse (spændende) arbejde foran mig :/ Men godt at vi har høje standarder til de små.

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Og tak for det andet link Daniel - I know - jeg så den i en anden debat herinde og følte mig meget ramt :D 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)