Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tage pr. ord?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Fra  L Kommunikation Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har lige startet virksomheden L Kommunikation. Er der nogen der har en ide om, hvad der er en fair pris at tage for hjemmesidetekster - altså pris pr. ord? 

Jeg tænker at en pris på 0,55 pr ord kunne være fair, men ved ikke om det er i underkanten? 

Med venlig hilsen

Louise Laustsen

www.lkommunikation.dk

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

0,55 kr pr ord synes jeg er en fair pris for dig (og din kunde) hvis du skal skriver om noget umiddelbart tilgængeligt, der ikke kræver den store research.

Jeg tror du bliver ked af den pris, hvis du bliver bedt om at skrive til et pris-sammenlignings site om malkemaskiner, hvor du grundigt skal gennemgå fordele og ulemper ved de enkelte mærker.

Så mit forslag er, at du sætter din pris efter hvor meget research der kræves - og hvor højt niveau kunden ønsker. Er det en artikel der nærmest er videnskab, eller skal du blot skrive 5 gode grunde til at tage på ferie i Skagen....

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min erfaring som selvstændig i samme branche i rigtig mange år er følgende:

Hvis du er fagligt kompetent, tjener du bedst ved at tage dig ordentligt betalt. En fornuftig (høj) pris styrker din troværdighed. Som fagligt kompetent person kan og skal du ikke konkurrere på pris.

Hvis du ikke er fagligt kompetent, er 55 øre pr. ord for meget, for de andre inkompetente arbejder ofte for 15 eller 25 øre pr. ord.

Nu går jeg ud fra, at du har en relevant uddannelse, som gør dig i stand til ikke blot at levere fyld, men at levere tekst, som fungerer og konverterer. Hvis det er tilfældet, ville jeg sætte en rimelig timepris - f.eks. 600-800 kr. i timen for en nyuddannet uden erfaring - og så ville jeg typisk give faste tilbud ud fra det.
Hvis du gør det, vil du opleve at du mister en masse kunder, som mener, at det er alt for dyrt. Disse personer er ikke dine kunder, for de vil ikke have den kvalitet, du leverer - de vil have lort, og det har du ikke på hylden.

Tænk på, hvilken værdi du tilfører virksomheden med dit kvalificerede arbejde. Hvis du skriver godt, kan du sagtens øge konverteringen på en dårligt skrevet side med flere hundrede procent. Det kræver blot, at du har fagligheden og ved, hvordan du bruger den.

Når du engang imellem får en kunde i nettet, får du til gengæld en ordentlig betaling, så du har tid og motivation til at lave dit arbejde ordentligt. Det vil på langt sigt give dig en række af gode, faste kunderelationer, hvilket igen på langt sigt vil nedsætte dine markedsføringsomkostninger. Det koster jo ikke meget at opretholde et telefonnummer, som de tilfredse kunder kan bruge, når de ringer efter mere guld.

Hvis du er fagligt kompetent - og det har jeg på fornemmelsen, at du der - og hvis du insisterer på ikke at arbejde til den pris, du er værd, så er du velkommen til at melde dig under fanerne hos Tekstspot.dk. Vi har masser af kunder, og hvis du er flittig og hurtig, kan du opretholde en fornuftig hyre. Du slipper for markedsføringen - for vi skaffer kunderne - og du slipper for administrationen - for vi udbetaler dit honorar.

Velkommen på et levende og interessant felt.

Hans

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Fra  L Kommunikation Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen. :) 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes prisen ville være i overkanten. Heller ligge på 42 øre per ord ink. moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)