Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på hosting - betaler vi for meget?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Tak for svar, jeg forsøger at uddybe lidt herunder.

Integration:

Vi sender en xml fra navision. Denne synkes to gange i døgnet og varedata + beholdning bliver opdateret. Vi kobler tekst og billeder på varen via navision - tekst er xml filer og fyler 1 KB, billeder fylder mellem 30-90 kb. Disse placeres på en intern server og synkroniseres til MCBs server en gang i døgnet.

Når der kommer en ordre på siden generer sitet en xml fil som vi kan importere i Navision med alle de nødvendige informationer. Via bureauets backend system kan vi se ordrer og hæve pengene (via epay). 

Emails/nyhedsbreve:

Vi kan indsamle emailadresser på vores site, men vi benytter ikke webbureauets service, da vi synes dette er for dyrt. Vi benytter mailchimp.

Support:

Vi har mulighed for at spørge til funktionerne og få et kvalificeret svar herpå. Fx hvordan gør vi A. I realiteten fungerer dette dog mest som fejlretning.

Grafik mv.

Vi laver alt materiale, inkl. grafik på siden selv. 

Tak

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det springende punkt er nok, hvorvidt webshoppen er bygget på et opensource system eller noget hjemmebrygget noget fra jeres webudvikler - ift. om det kan flyttes væk. Du er velkommen til at kontakte mig på ace@meebox.net, så kan vi tage en dialog i samarbejde med vores salgsteam, og give et overslag på en pris. 

Det er slet ikke unormalt, at webshops betaler i det prisleje for hosting, hvis bare shoppen er stor nok. Det afhænger af mange ting, men en webshop kan være alt fra et billigt webhotel til 10-100kr /mdr. til et web-cluster bestående af 5-10-15 servere der samarbejder om at levere hjemmesiden til 3-10.000 /mdr. Alt er relativt :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra din beskrivelse lyder det meget som en hostet løsning. Du er naturligvis velkommen til at skrive til mig - så ser jeg gerne på det i detaljer (det koster ikke noget at jeg tager et kig på det).

Hvis det, som jeg tror det er, er en hostet løsning vil du nok kigge på en udgift til at bygge en side op som kan køre på et open source system. Men det burde kunne gøres for mindre end det I betaler pr. år (engangsbeløb) - og så vil man alt afhængig af siden kunne hoste den relativt billigt.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej FPK

Jeg synes du skal kontakte dem som har tilbudt dig at kigge på en anden løsning, for det er virkelig en høj pris du betaler. Kan din webshop ikke flyttes på grund af at det er et system firmaet selv har udviklet, ja så er det værd at overveje at få siden lavet om i et system som kan flyttes. Det koster selvfølgelig at skulle lave en ny webshop, men i det lange tror jeg på at det kan tjenes hjem.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)