Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på hosting - betaler vi for meget?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminofolk,

Vi bliver faktureret i alt kr. 45.954,00 ex moms p.a. for hosting af en ganske almindelig dansk webshop.

Vores site bliver hosted hos samme bureau der også har udviklet siden til os (klassisk dansk "kasseløsning"). Efter det første år er vores pris på hosting imidlertid markant højere end det prisoversalg vi modtog ved sitets oprettelse - dette på trods af at både vores antal besøgende og konvertering ligger lavere end det niveau prisoverslaget er lavet udfra. 

Vi har - ifølge vores webbureau - et pladsforbrug på 4.112 MB og en gennemsnitlig trafikbelastning på 100 GB om måneden. 

Prisen lyder på et årligt grundbeløb på kr. 1920,00 + kr. 27.000,00 for trafik/belastning samt en abonnementspris for synkronisering og adgang til bureauets "backend" system på kr. 17.034,00 årligt (alle priser ex moms).

Altså en totalpris på kr. 45.954,00 p.a. (3.829,50 pr. måned ex moms).

Disse priser er naturligvis inkl support - men supporten består udelukkende i at rette fejl og mangler fra webbureauet side. 

Prisen ligger som nævnt markant over det bureauet har givet udtryk for. Jeg har en fornemmelse af prisen er alt for høj, men er der nogle der kan hjælpe med om dette prisniveau er "fair" eller om min fornemmelse er korrekt?

På forhånd tak!

MVH
Frederik

PS. jeg har undladt at nævne vores site og bureauet ved navn, da jeg ikke er ude på at hænge nogle ud, blot få en fornemmelse om vores aftale er fair.

 

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 4 person

Det virker sådan cirka til, at i betaler 44.000 kroner for meget om året, i forhold til, hvad i kan få fornuftig hosting til ude i byen O.o

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ja, jeg forstår heller ikke de kæmpehøje priser man kan betale for hosting.

Jeg har min hjemmeside hos one.com og det virker upåklageligt. Der er 10 GB serverplads og så vidt jeg forstår ubegrænset trafik.

Jeg har lige  betalt min faktura for det kommende år - 168.- kroner.

Du burde tage kontakt til dem og høre, om de vil have dig som kunde.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

FPK:

Hej Aminofolk,

Vi bliver faktureret i alt kr. 45.954,00 ex moms p.a. for hosting af en ganske almindelig dansk webshop.

Vores site bliver hosted hos samme bureau der også har udviklet siden til os (klassisk dansk "kasseløsning"). Efter det første år er vores pris på hosting imidlertid markant højere end det prisoversalg vi modtog ved sitets oprettelse - dette på trods af at både vores antal besøgende og konvertering ligger lavere end det niveau prisoverslaget er lavet udfra. 

Vi har - ifølge vores webbureau - et pladsforbrug på 4.112 MB og en gennemsnitlig trafikbelastning på 100 GB om måneden. 

Prisen lyder på et årligt grundbeløb på kr. 1920,00 + kr. 27.000,00 for trafik/belastning samt en abonnementspris for synkronisering og adgang til bureauets "backend" system på kr. 17.034,00 årligt (alle priser ex moms).

Altså en totalpris på kr. 45.954,00 p.a. (3.829,50 pr. måned ex moms).

Disse priser er naturligvis inkl support - men supporten består udelukkende i at rette fejl og mangler fra webbureauet side. 

Prisen ligger som nævnt markant over det bureauet har givet udtryk for. Jeg har en fornemmelse af prisen er alt for høj, men er der nogle der kan hjælpe med om dette prisniveau er "fair" eller om min fornemmelse er korrekt?

På forhånd tak!

MVH
Frederik

PS. jeg har undladt at nævne vores site og bureauet ved navn, da jeg ikke er ude på at hænge nogle ud, blot få en fornemmelse om vores aftale er fair.

Vi ville kunne hoste sådan en side for 100 kr. / måned (1200 / år).

Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over at hosting hos eksempelvis one.com ligger på et helt andet niveau - men er det ikke at sammenligne pærer og bananer? I dette tilfælde står webbureauet jo som ansvarlig for al drift mv. Som jeg ser det kan det sammenlignes lidt med leasing af en bil hvor alt er med i prisen modsat køb af hvor vi selv skal afholde alle udgifter til reparationer, olieskift mv.?   

Er der nogle der har erfaringen med andre "total-entrepriser" inden for udvikling og hosting af webshops?

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Når folk foreslår one.com og lignede til jeres system, er der tale om uvidenhed.

En løsning som den du beskriver stiller ofte særlige krav til særlig hostingsoftware og kan dermed ikke hostes på et almindeligt billigt webhotel. Som jeg forstår din beskrivelse snakker jeres system sammen med jeres kassesystem. Er det korrekt? En sådan sammenhæng mellem flere systemer, kan få prisen til at tage et stort spring i forhold til en billig webshop.

Jeg synes dog er at en pris på 22 kr. pr. Gb trafik er meget høj, men igen kommer det an på hvordan løsningen er lavet.

Hvis i starter forfra hos en anden leverandør kan i sikkert få laves en ny løsning, der er billigere i drift.

Måske i kan forhandle prisen for trafik ned?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

@FPK - nu ved jeg ikke hvad system siden er bygget i, men hvis det er et open source system (Lyder ikke sådan, men man ved aldrig), så kan det nemt flyttes - såfremt i må ifølge deres betingelser selvfølgelig.

Men hvis det er et lukket system, som de har bygget - så er der ikke så meget at gøre ved prisen.

Men det kunne være billigere, at få bygget en ny shop op, i et system i kan flytte rundt til udbydere, og så vælge lige den udbyder som passer bedst til netop jeres behov, både i funktionaliteter, service, osv.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten, tak for svaret. 

Ja, vores side snakker sammen med vores ERP system (Nav C5.0) og varelager, priser, billeder mv. opdateres automatisk ligesom vi kan importere webordre direkte ind i Navision via xml filer.

Det er muligt at jeg har formuleret det forkert når jeg skriver hosting - der er selvfølgelig mere med i "pakken". Prisoverslaget ved projekts start lød dog på kr. 8.000,- alt inklusiv i årlig drift/hosting, derfor står vi lidt med håret i postkassen når argumentet fra bureauets side blot er at "der har været mere trafik end forventet". 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Et månedlig pris på 4.000 kr. for sådan en løsning er ikke urimeligt, men jeg mener stadig i betaler for meget pr. Gb trafik.

Hvis bureauet er til at forhandle med kunne i måske få omfordelt omkostningerne, som i betaler lidt mere i abonnement og mindre i trafik, så i ikke risikerer en enorm regning, hvis trafikken skulle stige.

I kan med garanti ikke flytte løsningen til en anden udbyder.

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gør dig selv en tjeneste og beskriv mere præcist hvad I betaler for. Så er der nogle kloge hoveder der kan kigge det og komme med et kvalificeret svar.

Integrationen, hvor dyb er den?
Hvad med mails, nyhedsbreve, CRM - er det også med og integreret?
Du skriver lidt om support (at der er / men ikke er)... kan man ringe og spørge: "Hvordan gør man A" og få et svar der er brugbart. Eller er det blot fejlretning, hvis I finder en helt klar fejl.
Hvor meget oppe-tid er der aftalt? 

For 27.000,00 kan man altså få en del trafik. Selv direkte på DIXen 

Man kan jo ligefrem blive bange for, at den slags aftaler, kan medfører at de bygger en dårligere løsning end hvad der er optimalt; hvis bureauet fx Jeres site suge båndbredde i form af ikke optimerede billeder, så tjener de flere penge (og I får en langsommere og dårligere konverterende side).

Og den med, at det ikke kan flyttes... selvfølgelig kan det flyttes. Det er bare et spørgsmål og resurser. Og du skal have gang i en cost-benefit anylyse efterfølgende. Men den er umulig at lave med det du har.

Du kan eventuelt smide en URL i en PB og så skal jeg kigge på hvad for kode med videre der holder det sammen. Og jeg er ret god til at holde min kæft, hvis det er en bekymring.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)