Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domain... hvad priser?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad priser giver man for et domain man skal købe af en anden?

Jeg har købt nogle domains så jeg gerne vil lave en webshop på hvert domain som er specielt tilpasset det produkt jeg sælger.

Det svarer til jeg sælger tøj også har jeg en nogle varegrupper f.eks. smoking og hiphop-tøj.

To meget forskellige ting at have i den samme webshop så jeg vil lave en til hver der kan målrettes det forskellige kundetyper.

Så de to domain kunne så være: www.smokingtoj.dk og www.hiphoptoj.dk

Nu er min butik noget helt andet men der er et domain der perfekt passer til det og som der idag er en privat person der har og har det til en simpel website som han driver ved siden af han er folkeskolelærer.

Med andre ord han udnytter slet ikke det potentiale der er i det domain.

Jeg har kontaktet ham for at købe det men han afviste i første omgang og jeg her ikke nævnt nogen pris.

Hvad er jeres erfaringer, sådanne domains kan jo købes for mio. men det er jo slet ikke mit niveau jeg tænker at tilbyde ham 10.000,- måske eller hvad?

/Magnus

Tilmeldt 17. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Waarsøe Webdesign Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget forskelligt. Tjek evt. hvornår det sidst er brugt eller find i første omgang ud af hvad du har råd til.

Husk at folk der ikke havde tænkt sig at sælge i første omgang hurtigt bliver griske og vil have langt mere end det måske er værd.

Jeg har været i din situation og fik ikke det jeg ville. Men brainstorm evt efter forsøg på køb med nogle nye og andre navne. Det er svært i starten da man jeg har sat sig fast.

Held og Lykke.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er prisen ikke kr. 0?

Så vidt jeg har forstået, så må man ikke handle .dk domainer. 

Hvis en sådan handel er ulovlig, så vil du heller ikke kunne få skattefradrag.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:
Så vidt jeg har forstået, så må man ikke handle .dk domainer.

Det er fuldt lovligt at sælge .dk domæner.

---

Du har misforstået følgende i domæneloven:

Paragraf 25 stk. 2: Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

https://www.retsinformation.dk/FORMS/r0710.aspx?id=161869 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)