Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parallel-eksport til Asien: Hvad skal jeg holde øje med?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Grundet den faldende euro, faldende fragt priser kombineret med nogle gode forretningsforbindelser i Asien, ønsker jeg at øge min indsats med at eksportere danske/europæiske vare til Asien. 

Jeg har et ApS som er eksportregistreret og har tidligere lavet nogle enkelte handler med danske varer til mine forbindelser, hvor jeg har leveret til havn.  Herefter har fået momsen-retur, som man nu er berrettiget til og deraf lavet et fornuftigt overskud

Jeg har længe ønsket at finde noget mere stof og afklaring på eksport-området, men har nærmest udelukkende kun fundet materiale vedr. parallel-import. Er der nogle der har erfaringer indenfor det område? Hvad er afgørende ting jeg skal holde øje med? Kan jeg stilles juridisk ansvarlig som eksportør for evt. brud på distributionsrettigheder eller lignende i eksportlandet eller er det udelukkende købers/importørens ansvar? Er der andre lignende ting man skal tage forbehold for som eksportør? 

Lad mig høre fra jer - alt input modtages med kyshånd :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du kan få gratis rådgivning vedr. eksport hos eksportrådet.   

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se, du hyppigt går ind og henviser alle til eksportrådet vedr. disse spørgsmål, faktum er at jeg har talt med dem og de henviser til handelskontoret i Hong Kong, hvilket jeg slet ikke kan bruge til noget. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja naturligvis henviser jeg til eksportrådet for de er der jo for at hjælpe eksportører. Men hvad er problemet i at de henviser til deres eksportkontor i Hong Kong ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)