Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min medarbejder vil ikke aflevere firmaets nøgler.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min medarbejder vil ikke aflevere firmaets nøgler.

Hun har været funktionæransat i firmaet i ca. 1 år. Pga. besparelser blev hun fyret i oktober 2014 med 3 måneders varsel.  Efterfølgende blev hun bedt om at afleverer nøglerne, op til 4 gang, men hun kommer med undskyldninger gang på gang. Det er A nøgle hun har og derfor er jeg meget utryg.

Jeg kan jeg gøre?

MVH

Kim P.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det enkle er hvis du har adgang til en advokat der lige vil skrive hende et skarpt brev - det hjælper ofte. Det skal fremgå, at hvis ikke nøglen afleveres senest xx - så vil virksomheden se sig nødsaget til at udskifte hele låsesystemet for medarbejderens regning

Det som sker ind i mellem er at folk siger de har mistet nøglen, og så er det vanskeligt at få dem dømt til at betale fuld udskiftning når man har taget den risiko at gi medarbejderen en sådan nøgle, men her har hun jo ikke givet den forklaring og har vel haft nøglen lige frem til fratræden, så her tror jeg du vil kunne retsligt tvinge hende til at betale. Det vil så kræve en egentlig retssag - men test om ikke et skarpt advokat brev får nøglen frem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke hvordan rent juridisk hvad du kan gøre, men jeg ville nok bare møde op på hendes adresse og bede om nøglen - så er der i hvert fald ingen undskyldning :-) 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Skift låsene, det burde løse problemet :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Skift låsene, det burde løse problemet :-)

 Selvfølgelig løser det problemet, men da det er et system lås, og det er A nøglen, som hun har, er der et alvorligt problem.

Først skal der laves et nyt nøgle system, derefter skal alle cylinder skiftes ca. 1-1500,- pr lås plus nye nøgler ca. 575,- pr. stk, er der så 10 låse vil det løbe op.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 9. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar. nu har jeg sendt hende en mail, hvor jeg har truet hende med advokat.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)