Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mad på kundebesøg.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Optimise-IT:

Ok, så hvis jeg ny har bogført dem som Køb:Forplejning i Dinero, ved i så om jeg kan flytte dem til Finansposter, eller skal jeg slette dem igen og oprette dem som nye finansposter, og hvad gør det så ved mine bilagsnumre?

du kan godt bare bogføre fra køb og over på mellemregning så købsmoms også går i 0 vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Whiskey:

Der er der i bred forstand accepteret fradrag i forbindelse med forretningsrejser (Eksempelvis Johns madpakke ved rejse til Herning).

Enig når det gælder skattefradrag (i forhold til ligningsloven), men i forhold til moms kan jeg ikke finde støtte for en accept af fradrag (Skats juridiske vejledning D.A.11.5.3; Virksomheder kan ikke fradrage moms af indkøb mv., som vedrører kost til virksomhedens indehaver og personale.)

herligt når sådan nogen som jer hjælper så godt med at finde svar  tusind tak

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

du kan godt bare bogføre fra køb og over på mellemregning så købsmoms også går i 0 vil jeg mene

vh John Hannover



Ok..  Tak.  Der er ikke nogen konto der hedder mellemregning..  Indtil nu har jeg lagt dem på "Diæter" for der er heller ingen moms på, men kan jeg oprette en post i kontoplanen og så bare sætte 0-moms på den?

Ja undskyld de meget lavpraktiske spørgsmål, men jeg har lige fået regnskabet tilbage fra bogholderen (jeg tror sgu hun har fusket mig), og skal lige finde hoved og hale i tingene inden det nok ryger til en revisor.

..men momsen skal jeg jo snart have på plads, så det skal bare tastes ind i første omgang.

Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså den her:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

diæter/rejsegodtgørelse har ingen moms - så du har ikke fået bogført moms faktisk (ikke i min konto plan) den har netop den der INGEN MOMS - under forudsætning af at du er lønnet og det er et selskab og der er tale om ren faktisk fuldt ud midlertidig arbejdsplads - men ikke ved ejer personlig virksomhed som jeg læser trådens udfald

Du ku lave en 4170  Bespis midl. arb plads ejer  med den der INGEN MOMS og så kunne du flytte fra diæter/rejsegodtgørelse (debet) til den nye 4170 med tal i minus i sidstnævnte

Jeg går ud fra du så har haft bank som modpost hvis du har købt via firmabank/kasse - eller privat indskud hvis du har betalt privat

jeg har prøvet at summe det fra tråden og loven op her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fradrag-bespisning-og-rejse.html så godt jeg har formået.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at folg er så flinke til at hjælpe.

Der er også en der hedder 4260 "Ej fradragsberettiget andel", kan jeg benytte den?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)