Jeg er en utrolig tilfreds Dinero (pro), bruger. Men mangler et godt CRM system. Bruger pt Excel, men det er dødirriterende både at oprette mine kunder (og mulige kunder) i Excel, og så senere i Dinero.
Findes der et CRM system, der både kan linke direkte til Dinero faktura system, samt fx Excel og gerne word. Har en del kontrakter jeg sender ud, hvor det ville være fint at kunne "brevflette" navnet på kunden ind i kontrakten, konvertere den til PDF og derefter sende den til kunden.
Er det for mange og for komplicerede krav til et CRM system.
Der findes garanteret rigtig mange fine CRM-systemer derude, som kan nogle af de ting som du efterspørger. Det vil jeg ikke gøre mig klog på. Hvad jeg dog kan gøre mig klog på, er at fortælle dig, at der desværre ikke er et CRM-system, der kan tale sammen med Dinero lige pt. :-)
Ingegration med Dinero er lidt sekundært, og er primært nice to have.
Det jeg har mest behov for, er et system der kan:
*Tilknytte alle mails fra en bestemt kunde
*Skrive direkte til eksisterende Excel kundefil (som benyttes af et andet excel-ark, til at lave beregninger på den enkelte kunde). Her tænker jeg: finde/oprette biblotek samt fil, med et bestemt navn, samt skrive i bestemte felter i dette ark.
2*Skrive direkte til eksisterende Excel kundefil (som benyttes af et andet excel-ark, til at lave beregninger på den enkelte kunde). Her tænker jeg: finde/oprette bibliotek samt fil, med et bestemt navn, samt skrive i bestemte felter i dette ark.
3*Styre kundeflow -gerne costumized.
Jeg er (heller) ikke helt med på, hvad du eksakt mener.
1* Mener du til et eksternt mailsystem, f.eks. Outlook, eller skal mails sendes direkte fra CRM? Hvad skal det kunne udover det, de fleste mailstystemer kan, hvor du f.eks. har alle en kundes mails i en undermappe?
2* Mener du link af kundedata til et sted, hvor et andet excel-ark kan lave beregninger på det? Kunne det ordnes med automatisk dataeksport, f.eks. dagligt?
3* Hvad mener du?. "Sket i sagen" inkl. korrespondance, tilbud, egne noter osv.?
Systemet skulle kunne "snakke" sammen med forskellige office applikationer.
Jeg har dog indset, at mit eget excel system til en start godt kan gå an. På lidt længere sigt, vil jeg nok gå efter et af de systemer der er gode til office integration, som fx SuperOffice.