Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sælge plakater med Spiderman?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne også være Superman eller Hulk for den sags skyld. Mit spørgsmål er bare, hvis billedet er tegnet af mig selv, må jeg så sælge det, selvom jeg ikke ejer nogle rettigheder til karakteren på min plakat?

Mvh Jannik

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke sælge dem uden tilladelse fra rettighedsindehaveren.

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er let at komme i problemer hvis du ikke har fået lov til det af dem, som har rettighederne til figuren. Men hvis du alligevel selv tegner dem kan du jo kalde dine figurer for Spidermon og Holk og måske slippe udenom. Men hvis man tænker på sagen om Jensen Bøfhus er dette måske ikke en god idé.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Kronholm:

Det er let at komme i problemer hvis du ikke har fået lov til det af dem, som har rettighederne til figuren. Men hvis du alligevel selv tegner dem kan du jo kalde dine figurer for Spidermon og Holk og måske slippe udenom. Men hvis man tænker på sagen om Jensen Bøfhus er dette måske ikke en god idé.

Der skal større navne variationer til, hvis du vil undgå krænkelser af varemærkerne... 

Men hvorfor ik bare tegne nogle figurer, som lægger op af originalerne, men undlade de største kendetegn, samt give dem dine egne ideer, og dermed skabe nogle unikke figurer, som kun du kan anvende? Så undgår du problemer, og du har noget unikt, som delvis kan forveksles med originalerne...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)