Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af domæne navn... regler, lov, og moral??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Test365.dk Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Så har jeg igen brugt et par timer på domæne navns søgning,...

Sjovt som jeg starter med de simple, og når jeg ser de er optaget ender jeg med noget lignende: www.2xklovnpaa3hjuletcykel.dk

Nå men min indlæg/spørgsmål går på hvad jeres erfaringer mm. er om valg af domæne navne.

Mere specifikt på om jeg fx. lovligt og med moralen i behold kan købe fx. Billige-kjoler.dk hvis allerede kjoler.dk er optaget.

endnu et eksempel kunne være at brugtebiler.dk er optaget og jeg så "køber" billige-brugtebiler.dk

Er dette:

Lovligt? kan ejeren af kjoler.dk og brugtebiler.dk komme "efter" mig.

Moral? hvad tænker i generelt om dette. er det bare "name of the game" eller hvad?

Da jeg ønsker at starte en seriøs og proffesionel virksomhed, gider jeg ikke starte ud med sagsanlæg og Bad vipes fra konkurrenterne.

På forhånd tak for jeres tid og opmærksomhed..

Er det ok at efterligne andres domænenavne og så bare tilføje tillægsord foran??

Hvis kjoler.dk er optaget, bruger jeg bare Billige-kjoler.dk

Hvis brugtebiler.dk er optaget, bruger jeg bare billige-brugtebiler.dk

Er dette okay og bare "Name of the Game"?

  • ja (100%)
  • nej (0%)
  • Totalt antal stemmer: 6
  • Afstemning sluttede: 09/02/2015
Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er både okay og fuldt lovligt. Det er helt almindelige ord og hvis du laver en hjemmeside der er relevant for adressen er der ingen der kan komme efter dig. 

Hvis du derimod forsøger at registrere et domæne der enten indeholder et registreret varemærkenavn, som f.eks. Google-guide.dk, så kan Google komme efter dig og de vil med sikkerhed få domænet i en klagesag. Registrerer du noget der ligner som gooogle.dk vil de også kunne komme efter dig og vil vinde. 

Hvis du registrerer noget som ikke direkte indeholder et varemærke men som er meget beslægtet, vil det være en vurdering fra domæneklagenævnet om hvor tæt det ligger op ad. Derfor skal du også undlade navne som omino.dk (som ligner amino.dk) eller f.eks. crak.dk (som ligner krak.dk). 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)