Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importgebyr postdanmark

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jack,

Lige i dag, lidt før havde jeg et snakke med PDs told afdeling om det samme emne, og de sagde at HVIS din leverandører skriver din CVR nummer og virksomheds navn som modtagersnavn og så evt have dine kunders adresse, det virker fint, forsi nu ved de at denne pakke er tilknytet til din CVR nummer og ikke din slutskunde

Vh

Lxmi

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jack:
Aps ikke tjener en krone, men bare betaler told og moms

Så kommer du helt klar i problemer med SKAT pga. regler om tranfer pricing. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:

1

det er ikke noget problem med faktura, der kunne godt stå til firma ApS cvr nr. xxxxxxxx og leverings adresse "privat kunden"
og en faktura nr 2 på helt samme beløb til slut kunden, så Aps ikke tjener en krone, men bare betaler told og moms

2

men igen.. hvis jeg sælger en dvd til 100 kr og kunden skal betale 25 kr i moms + 160 kr i gebyr bliver slut prisen 185 kr højere istedet for de normale 25 :-( 

1 må betyde at fortjenesten så ligger i HK alene og det vil drøne lige ind i transferpricing og jo næppe heller falde ind under erhvervsmæssig aktivitet som jo forudsætter selskabet er stiftet og drives med fortjeneste for øje - så den duer ikke. Dansk skat vil ikke se venligt på at dit danske firma lader alt overskud være i lavskat Hong Kong i det koncept - transferpricing kan googles

Regningen til din danske kunder skal jo så komme fra dit danske firma og være med moms - og dit danske firma skal så ikke betale moms men angive importmoms korrekt

2

de 160 kr er post dk men sender du via kurer så må du checke hvad kurer skal ha for det med at levere de enkelte forsendelser til 100 kr eller hvad prisen er - til hver kunde og stå for indfortoldning i dit danske CVR nummer - hvis du har løst pt 1

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John og Ravn

Undskylder tiden, jeg har travlt og burde lave lave min egen tråd om overstående..  
men svare kort her..

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal betale skat i Danmark når jeg nu engang bor i Hong Kong?

men det kunne løses på en anden måde, jeg kunne lade det danske ApS tjene alle pengende og der efter udbetale hele overskudet som løn til mig selv privat, her vil jeg være skatte fri da jeg har arbejdet i Hong kong i mere end 6 måneder, så det er vist lidt lige gyldigt..
det kunne bare være dejligt at kunne få lov til at betale dansk mons og afgifter så mine kunde undgår de extreme høje gebyerer til håndtering

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jack - hvorfor spørger du ikke en dansk revisor og får et sikkert svar som du så tilmed kan bruge til skat? Det er ikke så enkelt det du med dansk firma for at håndtere momsen af tingene - og løn til dig fra det danske firma med HK skat tør jeg i alle fald ikke svare på ud fra det jeg ved i sagen - men en revisor der får alle oplysinger kan. Der er masser af revisorer som kan svare dig få gratis tilbud fra www.agera.dk 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

1½ år efter og stadig ikke lykkedes.. ufatteligt :-(

Først til John.. jeg vil gerne spørger her på amino fordi vi gerne skulle kunne hjælpe hinanden, jeg hjælper også gerne Aminoer med min viden uden at tænker på betaling. hvordan jeg skal betale skat i dk eller i hk er ikke problemet.. jeg er heller ikke så sikker på en revisor vil ikke kunne svare på post danmarks (Post nord) håndtering af told forsendelser, eller hvordan de burde håndterer dem (hvis jeg laver det rigtige forarbejde)

Jeg er også iværksætter som de fleste andre her inde, så at betale andre for måske og så frem og så kan det alligevel ikke lade sig gøre syntes jeg ikke er en god løsningen, penge for ingen ting kan man altid komme af.. 

I dag kom jeg så langt med post danmark at det kunne lade sig gøre at sende forsendelser til danske slut kunder fra HK uden de ville blive opkrævet (told, moms og håndterings gebyr) jeg skulle bare skrive

til.
Faktura adresse.: Mit danske firma
Leverings adresse.: slut kundens adresse

og vedhæfte en faktura uden på pakken i en lomme (hvilket er helt normalt og faktisk et krav uanset) 


Så kan mit danske firma godt få lov til at betale told og moms, jeg blev glad, men det varede kun indtil de sagde det danske firma skulle betale håndteringsgebyret for hver enkelt pakke, de trøstede mig med der var moms i de 160 kr som kunne trækkes fra :-(

det har jeg ikke råd til hvis jeg for eks. kun tjener 30 kr på pakken, så mente de jeg jo kunne ansætte en mand i danmark til at modtage pakkerne og sende dem videre, fordi så ville jeg kun skulle betale et håndterings gebyr (hvis forsendelsen ville gå gennem post dk/nord) jøsses flere penge ud af vinduet :-/ 

Jeg syntes det er ufatteligt det er så svært at undgå post danmarks hånterings gebyr og selv betale told og moms med et dansk firma, og der med undgå post danmarks hånterings gebyr, det er nok en for god forretning for dem at inkasserer de 160 kr inkl moms

Det har intet med at gøre jeg vil snyde og bedrage (betaler gerne told, skat og moms) jeg ville bare gerne vil kunne drive en online forretning fra min hjem adresse til danmark, det er godt nok hårde odds man er oppe imod som iværksætter øv

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:
Jeg syntes det er ufatteligt det er så svært at undgå post danmarks hånterings gebyr og selv betale told og moms med et dansk firma, og der med undgå post danmarks hånterings gebyr

 

Det er da intet problem, du kan jo bare lade være med at bruge post som går via Post Danmark.  Bruger du f.eks et kurerfirma så skal der ikke betales betales noget håndteringsgebyr i tolden.  Alternativt send dine pakker som bulk split  hvor de sendes samles og videresendes i DK.

Du glemmer i øvrigt hvor meget arbejde post DK har med håndtering og import registrering af en pakke, så 160 DKK er ikke noget de bliver rige af.  

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jack:
Jeg syntes det er ufatteligt det er så svært at undgå post danmarks hånterings gebyr og selv betale told og moms med et dansk firma, og der med undgå post danmarks hånterings gebyr

 

Det er da intet problem, du kan jo bare lade være med at bruge post som går via Post Danmark.  Bruger du f.eks et kurerfirma så skal der ikke betales betales noget håndteringsgebyr i tolden.  Alternativt send dine pakker som bulk split  hvor de sendes samles og videresendes i DK.

Du glemmer i øvrigt hvor meget arbejde post DK har med håndtering og import registrering af en pakke, så 160 DKK er ikke noget de bliver rige af.  


Det er faktisk ikke så nemt, DHL sender kun express pakker fra HK = ca 500 kr for en lille pakke, jeg har ikke fundet andre hvor prisen var meget bedre, der imod Hong kong post som alle bruger også alle ebay sælgerne, det er nemt og lige til at gå til, priserne er rimelige, men de bliver leveret af post dk/ nord i danmark

Jeg ved ikke hvordan du ville bygge en forretning på det :-)

Priserne med HK post kan i se her http://www.hongkongpost.hk/en/postage_calculator/index.html

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:
Jeg ved ikke hvordan du ville bygge en forretning på det :-)

Det er jo helt op til dig om du mener du kan lave en forretning eller ej!  jeg forsøger så ment kun at hjælpe dig.

Som  lille kunde skal man aldrig købe fragt direkte hos kurerfirmaerne, Det billigste er at kontakte en speditør som har en storkunde aftale med et kurerfirma.

Pakkepriserne afhænger udelukkende af hvor mange pakker du sender pr. år.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jack:
Jeg ved ikke hvordan du ville bygge en forretning på det :-)

Det er jo helt op til dig om du mener du kan lave en forretning eller ej!  jeg forsøger så ment kun at hjælpe dig.

Som  lille kunde skal man aldrig købe fragt direkte hos kurerfirmaerne, Det billigste er at kontakte en speditør som har en storkunde aftale med et kurerfirma.

Pakkepriserne afhænger udelukkende af hvor mange pakker du sender pr. år.

Tak :-) Problemet er jo ikke forsendelsen, men post nord's måde at hånterer den på, det er håndteringen af told & moms behandlingen som er dyr 

Klipper lige ud i støre pap.. det som jeg mener er
Hvis jeg har dansk shop med et dansk firma som sælger en vare og betaler told, moms, punktafgifter med mere.. helt som en normal dansk shop.. men istedet for at afsende fra danmark, sender jeg varen fra HK, en vare som der er betalt skat, moms osv. .. så begriber jeg ikke det ikke kan dokumenteres så den glider lige igenem post nords fortoldning, så der ikke kommer håndterings gebyr

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)