Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mavedanser & skat af honorar

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Min søster danser mavedans og er sommetider ude og optræde. Nogle gange for penge og hun har spurgt mig hvorledes hun skal afregne i forhold til skat

Mit bud er at det skal angives som honorar (rubrik 12?) på selvangivelsen og hun dermed betaler B skat af pengene. Jeg er også af det indtryk at hun kan trække kørsel fra og måske udgifter til dragten. 

Er det korrekt?

På forhånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis hun er privatperson og dem der betaler hende er CVR med momsregistrering - så skal de opgive det til skat helt enkelt (man kan ikke selvangive i rubrik 12 den er låst)

Hvis det er privatpersoner så skal hun opgive det i rubrik 15

Ja til kørselsfradrag - egen bil efter statens takster og perfekt ført kørebog - god ikke underskud af den vej hvis hun gør det uden firma (altså som CPR person)

Dragten meget svært at svare på - den bruges måske også til andet uden betaling, men en mulighed. Der har været sager med Lina Raft (eller hvad hun hedder :) ) som fik underkendt scenetøj - men er det totalt uanvendeligt til andet end mavedans - så burde det bestemt være muligt - igen ikke underskud ialt til skat max dermed bringe indtægt i 0

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)