Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasingaftale

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er i den situation at jeg har solgt noget, hvor jeg skal finansere for køberen.

Vi har aftalt at køber skal lease af mig, og vi laver således en leasingaftale. 

Spørgsmålet er om der er nogle regler der forhindrer mig i at må agere leasingselskab?

Skal man registreres nogle steder, ligesom banker?

Håber der er nogle der kan gøre mig lidt klogere, inden jeg går videre til min revisor på mandag. 

Mvh. Jonas

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

DU kan jo bare kalde det en leje aftale - det er det som jeg typsik ser. 

Så sender du bare faktura hver måned, og så skal du bare have en kontrakt der fortæller om koditionerne, rentesats etc. 

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre ikke en mulighed.

Det er en lastbil jeg har solgt til Rumænien. 

I Rumænien må man ikke indregistrere en bil, man ikke selv ejer.

Der skal der foreligge en faktura, eller en leasingkontrakt, hvor ejendomsretten overgår til leasingtager efter en aftalt periode. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jensen:

Det er desværre ikke en mulighed.

Det er en lastbil jeg har solgt til Rumænien. 

I Rumænien må man ikke indregistrere en bil, man ikke selv ejer.

Der skal der foreligge en faktura, eller en leasingkontrakt, hvor ejendomsretten overgår til leasingtager efter en aftalt periode. 

Så er leasing da heller ikke en mulighed? :-) Ved leasing, så har man KUN brugsretten på køretøjet. Og vil ALTID have en restværdi, som skal betales.. Fx hvis det er 300.000 kr værdi, så betaler man tilsvarende leasing afgift, og så måske har en frikøbelses afgift til sidst på måske 50.000 kr. 

Derudpver, kan du vel tilbyde det som et lån (Afbetalingsaftale), hvor du har pant i køretøjet. Hvordan det så lige fungere i Rumænien, ved jeg sgu ikke helt - kender slet ikke landet (TO BE HONEST), derfor tager mine muligheder udgangspunkt i hvis det havde været i DK. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)