Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed som teenager

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to drenge fra københavn, der har planer om at starte en online shop og vi ved kun en smule om forretning. Vi kender en del, både i familie og andet, som kunne hjælpe os/har et firma og gerne vil hjælpe os; men vi søger stadigt så meget god hjælp som overhoved mugligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt i har familie med firma der vil stille op. Jeg går ud fra I ikke er 18 og ikke vil søge dispensation - som også er meget vanskeligt at få for flere sammen.

I DETTE LINK står forklaret hvorfor man ikke må optræde som virksomhed når man er umyndig uden dispensation, og et stykke nede kommer punktet "løsninger" og der kan I se omkring det at lade familie og andre, drive firmaet

Hvis de gør det i personlig virksomhed eller i et selskab, så kan I bare blive ansat - men der kan være lidt at tage hensyn til med skat og andet når I en gang skal blive ejere. Hvis de stifter nyt selskab, så kan de sælger det til jer med det samme - i må godt eje - men de skal stadigt stille med en direktør og det giver så lidt omkostninger -f.eks krav om 3 lovpligtige arbejdsskadeforsikringer (direktør + jer 2 som ansatte)

Samtidigt giver det jo formentlig omk til regnskab og evt bank, så vist kan det overvejes at de driver det gennem noget eksisterende. Her skal der så også tænke på, at det er lettere at overdrage til en søn uden skat - end det er til sønnens ven

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det har du helt ret i. Min ven, augusts far er Jesper Kring, og min Farfar Jesper Mann, leder i interikea, men det ender nok med at være hr. kring der ejer hele molivitten. Ellers hvis du vil høre mere om konceptet eller se hjemmesiden (godt nok som en demo version) siger du bare til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan også fungere med din vens far - Det kræver tillid så du føler du vil kunne bli medejer og så bør du og din ven ansættes på helt lige vilkår og der bør føres selvstændigt (evt afdelings) regnskab i forhold til Mr Kring´s øvrige aktiviteter hvis der er sådan nogen

god vind i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)