Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har tjent på den stigende dollar-kurs - hvordan "noterer" jeg det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg sælger videoer online gennem den amerikanske videoservice Vimeo. Det fungerer på den måde, at alt jeg sælger på en måned bliver udbetalt den sidste dag i måneden efter. Jeg har fx lige fået udbetalt alt hvad jeg har tjent i december i dag. Jeg har i december registreret hvad jeg har solgt for i dkk, for at kunne registrere moms osv. Nu er dollarkursen steget med ca en halv krone, og jeg har derfor fået udbetalt noget mere end jeg havde registreret. Mit spørgsmål er hvordan jeg skal håndtere det? Jeg havde sådan set lukket mit 2014 regnskab, men skal jeg ind og ændre i det?

Eller hvordan skal jeg registrere de ekstra penge jeg har fået udbetalt?

Mvh

Frederik

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kursregulere dit tilgodehavende. Du skal således debitere tilgodehavender og kreditere kursregulering i resultatopgørelsen.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

som Thomas skriver-  men Thomas- hvis trådstarter har bogført i DKK og booket betalinger af i DKK så debitorer stemmer - alt er udlignet "lige over" - kan han så ikke bare:

Bogføre kursgevinst direkte på en konto for kursreguleringer (kan ikke lige se en men lav en som 2350 f.eks) og sætte beløbet i minus på den (kredit) og debet bank - så stemmer bank - og debitorer var udlignet i forvejen - den må være god nok

Hvis der er faktureret i dollaser og debitorer ikke stemmer så er kun Thomas måde brugbar men eller som jeg skriver - eller hvad mener du Thomas?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det som om, at der er faktureret i USD, men at pengene først kommer ind en måned senere i DKK og til en lidt anden kurs på faktureringstidspunktet.

Så vil debitorregnskabet (tilgodehavender) ikke gå i nul medmindre der kursreguleres.

Så må Thomas' model være fin.

Jeg foreslår 2425 Kursregulering. 2450 er taget i Dinero.

Jeg synes egentligt det er mærkeligt, at Dinero ikke automatisk tager hånd om den slags.

/anders

Fra København
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt. Vimeo fakturerer i USD (og jeg har så omregnet i den, på det tidspunkt, gældende kurs), men vi får udbetalt pengene efterfølgende til paypal, men trækker dem så ud til DKK. 

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Du skal bogføre din kursregulering som Thomas og Anders skriver :-)

Dinero arbejder på at tilføje en funktion således at dette bliver meget lettere i fremtiden, se her:https://dinero.dk/om-dinero/roadmap/

Jeg kan dog ikke nærmere sige hvornår denne funktion bliver tilgængelig i Dinero :-)

De bedste hilsner

Camilla

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)