Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der hvis jeg ikke indberetter B-indkomst?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hey, Nu har jeg arbejdet i 2 måneder på et hjemmeside som Freelancer(Ingen cvr eller noget), og jeg har faet udbetalt ca 50.000 til min paypal konto.
Nu kan det godt være at jeg lyder egoistisk, men hvad sker der hvis jeg ikke indberetter det til Skat??


Altså, har læst at banken ikke stikker næsen ind hvis det er under 20.000kr(Nordea).
Men hvad så hvis det er at der ligepludselig stod 50k på min konto, og jeg så ikke indberetter det???
Altså, jeg kan vel forestille mig at gælden bliver lagt oven over i det gæld, jeg i forvejen har til det offentlige?

Men hvad saa efter det? Kommer der konsekvenser paa fuldt skrue ligesom med stein bagger? eller hvordan håndterer skat sag som dette?


Skal jeg være bange for at komme i fængsel for 50k? eller hvordan håndterer man sage som dette.


Mvh DanM

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatteunddragelse i mindre omfang straffes med en bøde på 1/2 - 1 gange beløbet. Ved beløb over 100.000 kr. vil straffen typisk være ubetinget fængsel. 

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-483.html 

Da det er et krav at du er momsregistreret ved en forventet årlig omsætning på 50.000 kr. eller derover, vil du også få en straf oveni for momsunddragelse, som straffes på ligende vilkår.

----

Jeg vil anbefale dig at læse lidt vejledninger på følgende hjemmeside, så du kan få styr på dine ting.

http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:

Skatteunddragelse i mindre omfang straffes med en bøde på 1/2 - 1 gange beløbet. Ved beløb over 100.000 kr. vil straffen typisk være ubetinget fængsel. 

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-483.html 

Da det er et krav at du er momsregistreret ved en forventet årlig omsætning på 50.000 kr. eller derover, vil du også få en straf oveni for momsunddragelse, som straffes på ligende vilkår.

----

Jeg vil anbefale dig at læse lidt vejledninger på følgende hjemmeside, så du kan få styr på dine ting.

http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html 

Enig. 

Og det er ikke besværet værd. Det er bedre at betale - og så flyt ud af landet (Til lavere beskatning). 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

håber da ikke du skal bruge sygehus, læge eller anden offentlig og SKATTEbetalt service med den spekulation du lægger for dagen. Bor og arbejder du i Danmark skal du betale din skat som alle andre, det er fundamentet for det samfund vi har i dag med en masse "gratis" ydelser.

det er typer som dig der er med til og underminere samfundet men sådan en tankegang som du fremstiller her. Håber du kommer på bedre tanker og indberetter din fortjeneste til skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

trådstarter - det er ikke ret tit man ser nogen skrive så åbent om hvad der sker hvis man snyder samfundet. Tag dig sammen - Du kan ex fanges hvis du har CVR da der sker kontrol eller nogen der har betalt dig trækker det fra og ved kontrol ser skat det dig som CPR de ulovligt har betalt uden at indberette - men uanset risiko eller ej, skal man da ikke lege hverken lille Stein Bagger eller andet - Bevidst skatte unddragelse er alvorligt - Se at tage dig sammen rent ud sagt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jannik jeg folger din raad :) 



Tak for svaret alle sammen :) 

Selvfolgelig skal jeg nok betale skat, skulle bare vide hvad konsekvenserne var hvis jeg ikke gjorde, da jeg ledte overalt paa nettet uden at kunne finde noget :)
 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DanM:
Selvfolgelig skal jeg nok betale skat, skulle bare vide hvad konsekvenserne var hvis jeg ikke gjorde,


I værste fald kan du hvis der er tale om overtrædelse af både skattekontrollov og momslov ende ud i en at omkostningen (Bøder, skat og afgifter) vil overstige det beløb, som du har omsat for....

 

Fra Stoholm
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 168
Fra  HOA Online IVS Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor overhovedet undersøge. hvad der sker hvis du ikke indberetter? Selvfølgelig skal du indberette det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)