Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdatering af webshop-materiale

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I forbindelse med lanceringen af min webhop, kom jeg til at tænke på, hvordan I andre - glædelige ejere - af webshops, egentlig håndtere opdateringsprocessen med nye varer. Der skal jo tages billeder, måske skal baggrunden fjernes vha. nogle medieværktøjer, produkterne skal måles og vejes. Der skal skrives tilhørende tekstmateriale, som både fanger læseren, men også er SEO-venlig.

Foruden dette, skal der ligeledes ajourføring lagerbeholdning. Varene er måske udsolgt i den fysiske forretning - så skal dét også opdateres på shoppen.

Jeg er lidt nysgerrig, om hvordan I andre håndterer denne proces. For mig at se, er det en langsommelig proces; ja, en rigtig tidsrøver. Det skyldes, som førnævnt, at der er rigtig mange processor der skal itereres igennem. Og jeg har det squ lidt sådan, at jeg ikke rigtig gider sjuske med kvaliteten, hverken af tekskmateriale eller af produktsfotos. Jeg er selvfølgelig forstående overfor, at alle brancher er forskellige, men vil til stadighed gerne høre lidt forskellige outputs.

Hvordan gør i? :-)

Mh

Jimmi Nielsen

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg oplever det lige som dig, at det er en langsommelig process, men man slipper nok ikke for den. Den kan nok gøres nemmere, men hvordan vil jeg også gerne vide.

Når jeg får varer hjem, tager jeg ofte selv billeder, hvis ikke jeg kan bruge producentens billeder og retter dem til i photoshop. Så taster jeg dem ind i en access database, med indkøbspris, så jeg kan se hvor meget værdi mit lager har, og til sidst bliver de tastet ind på min webshop, Facebook side og Google+ side. Så det tager alt i alt ret lang tid syntes jeg. Men indtil videre så hygger jeg mig med det :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis man prøver at skitserer arbejdsprocessen, fra at man modtager den nye kollektion, og til at ens kunder kan købe produktet på webshoppen.

  1. Produkterne udpakkes, og sættes i fotokassen
  2. Kamera og fotolamper tændes og indstilles
  3. Billederne tages, og da billederne ligger på SD-kortet på kameraet, skal det tages ud, og iføres computeren
  4. Billederne overføres fra SD-kortet til harddisken
  5. Billederne skal kontrolleres for kvalitet og baggrund skal fjernes
  6. Billederne skal gemmes på den korrekte filplacering, og med det korrekte navn
  7. Billederne ligges på webshoppen, og der skal skrives tekst (herunder følgende skal udfyldes)
    1. SKU, Parent SKU, Product name, Product headline, Additional s_product text, Description, Beginning s_product desc, End s_product desc, Short Product Description, Product introduction Description, Tags, First Parent Category, Second Parent Category, Third Parent Category, Fourth Parent Category, Product Category, Homeproduction, Solidcoloured Unit, Regular price, Sale price, Weight, Length, Width, Height, Farve, Variant, Image, Filename, Image title, Image alt, Cross-sales, Up-sales
  8. For at punkt 7. Kan lade sig gøre, skal produktet derfor vejes og måles
  9. Produktet er oprettet. Nu skal produktet kontrollere på webshoppen, for at se om alt ser fint ud

Her er 9. overfladisk skitseret punkter, hvoraf der faktisk ligger flere delopgaver, samlet i ét punkt. De færreste der er i stand til at køre ovenstående fyldestgørende på under en halv time. Og det er for ét produkt. Kommer der 300 nye produkter 4 gange om året er du ca. færdig når kollektionen er forældet.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:
Jeg oplever det lige som dig, at det er en langsommelig process, men man slipper nok ikke for den. Den kan nok gøres nemmere, men hvordan vil jeg også gerne vide.

Når jeg får varer hjem, tager jeg ofte selv billeder, hvis ikke jeg kan bruge producentens billeder og retter dem til i photoshop. Så taster jeg dem ind i en access database, med indkøbspris, så jeg kan se hvor meget værdi mit lager har, og til sidst bliver de tastet ind på min webshop, Facebook side og Google+ side. Så det tager alt i alt ret lang tid syntes jeg. Men indtil videre så hygger jeg mig med det :)

Jeg har lavet manualer/skabeloner for en del af det tilbagevendende arbejde i min virksomhed. Det er godt nok ikke en webshop, men konceptet med skabeloner og manualer vil jeg stadig anbefale.

Det kan f.eks. hjælpe dig med at ...

  • Huske at inkludere alle relevante data, oplysninger, specifikationer til en produktgruppe.
  • Give dig en oversigt over de markedsføringskanaler du bruger til at gøre din målgruppe på dit nye produkt. Det kan f.eks. være gennem gennem Facebook-grupper, -annoncer og opdateringer, nyhedsbreve, Twitter osv.
  • Starte enhver produktbeskrivelse fra en skabelon der gør, at du blot skal "udfylde felter" i din skabelon for at få beskrevet dit nye produkt. (Det kan så i øvrigt fint klippes i stykker og stumper hvis du pludseligt bliver inspireret til at skrive en anden slags produktbeskrivelse, end den skabelon(erne) lægger op til. Tricket med skabelonen er, at du aldrig starter helt fra bunden hver gang og skal genopfinde den dybe tallerken gang efter gang.)
  • Tagge din produktbilleder, så de lettere bliver fundet i Google's billedsøgning og hjælpe dig med at holde styr på dine tags, så du husker at få inkluderet de synonymer der kan være for dit produkt. Det kan f.eks. være "kamera", "fotokamera", "fotografiapparat", "nikon", "model c123".
Kort sagt kan det bruges til langt de fleste opgaver du har, som er tilbagevendende.
Håber det inspirerede.
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 30
Fra  Vandreshoppen.dk Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Man hyrer en logistikøkonom som konsulent et par timer, der kommer med et par tricks!

Problemstillingen er den samme, som for de største virksomheder, hvordan gør vi det her nemmest:

Nye systemer

Nye Processer eller ændring af de eksisterende

Men jeg synes du er godt igang... Hvis det var mig ville jeg skitsere den proces du opstillede og så sætte nogle minutter/sekunder på. På den måde får du et billede af hvad der helt præcist er en tidsrøver og som skal arbejdes med først. Dernæst kan du opdele processen yderligere i delprocesser. Hvis du så spørger dig selv "hvordan kan jeg gøre den her del hurtigere?", så har du garantere allerede svaret. 

Så små bække stor

Dét er tidskrævende og du bør overvejer hvor meget tid du kan sparer kontra bruger på at optimere.

Det er mit bud.

Venligst

Oskar

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)