Hej, I forbindelse med lanceringen af min webhop, kom jeg til at tænke på, hvordan I andre - glædelige ejere - af webshops, egentlig håndtere opdateringsprocessen med nye varer. Der skal jo tages billeder, måske skal baggrunden fjernes vha. nogle medieværktøjer, produkterne skal måles og vejes. Der skal skrives tilhørende tekstmateriale, som både fanger læseren, men også er SEO-venlig. Foruden dette, skal der ligeledes ajourføring lagerbeholdning. Varene er måske udsolgt i den fysiske forretning - så skal dét også opdateres på shoppen. Jeg er lidt nysgerrig, om hvordan I andre håndterer denne proces. For mig at se, er det en langsommelig proces; ja, en rigtig tidsrøver. Det skyldes, som førnævnt, at der er rigtig mange processor der skal itereres igennem. Og jeg har det squ lidt sådan, at jeg ikke rigtig gider sjuske med kvaliteten, hverken af tekskmateriale eller af produktsfotos. Jeg er selvfølgelig forstående overfor, at alle brancher er forskellige, men vil til stadighed gerne høre lidt forskellige outputs. Hvordan gør i? :-) Mh Jimmi Nielsen |
Opdatering af webshop-materiale
- 1
Når jeg får varer hjem, tager jeg ofte selv billeder, hvis ikke jeg kan bruge producentens billeder og retter dem til i photoshop. Så taster jeg dem ind i en access database, med indkøbspris, så jeg kan se hvor meget værdi mit lager har, og til sidst bliver de tastet ind på min webshop, Facebook side og Google+ side. Så det tager alt i alt ret lang tid syntes jeg. Men indtil videre så hygger jeg mig med det :) - Kim - |
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Så hvis man prøver at skitserer arbejdsprocessen, fra at man modtager den nye kollektion, og til at ens kunder kan købe produktet på webshoppen.
Her er 9. overfladisk skitseret punkter, hvoraf der faktisk ligger flere delopgaver, samlet i ét punkt. De færreste der er i stand til at køre ovenstående fyldestgørende på under en halv time. Og det er for ét produkt. Kommer der 300 nye produkter 4 gange om året er du ca. færdig når kollektionen er forældet. |
Jeg har lavet manualer/skabeloner for en del af det tilbagevendende arbejde i min virksomhed. Det er godt nok ikke en webshop, men konceptet med skabeloner og manualer vil jeg stadig anbefale. Det kan f.eks. hjælpe dig med at ...
Kort sagt kan det bruges til langt de fleste opgaver du har, som er tilbagevendende.
Håber det inspirerede. |
Man hyrer en logistikøkonom som konsulent et par timer, der kommer med et par tricks! Problemstillingen er den samme, som for de største virksomheder, hvordan gør vi det her nemmest: Nye systemer Nye Processer eller ændring af de eksisterende Men jeg synes du er godt igang... Hvis det var mig ville jeg skitsere den proces du opstillede og så sætte nogle minutter/sekunder på. På den måde får du et billede af hvad der helt præcist er en tidsrøver og som skal arbejdes med først. Dernæst kan du opdele processen yderligere i delprocesser. Hvis du så spørger dig selv "hvordan kan jeg gøre den her del hurtigere?", så har du garantere allerede svaret. Så små bække stor Dét er tidskrævende og du bør overvejer hvor meget tid du kan sparer kontra bruger på at optimere. Det er mit bud. Venligst Oskar |