Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyoprettet ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har i dag oprettet et Anpartsselskab med mig selv som stifter og adm. direktør. Mit arbejde vil bestå af transport arbejde og min omsætning vil ca. være en million eksl. moms (årligt). Min virksomheden kommer til at være min eneste indtægt, og jeg skal derved have udbetalt en løn/privatforbrug, som skal falde månedligt, så jeg kan betale diverse regninger. Mit spørgsmål er så, hvordan jeg regnskabsmæssigt og mest rationelt i økonomisk henseende skal betale disse regninger. Vil det være mest profitabelt at udbetale en løn til mig selv månedligt eller er der andre forslag?

Tak på forhånd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første år er løn eneste mulighed. Brug ex danløn - og så klarer det angivelse til skat. Om du tager det månedligt eller andet er ligemeget, ud over 15 gebyr i danløn (eller du kan selv angi det for dit selskab i skat.dk)

Efter første år kan du - hvis du har haft overskud til skat- overveje udbytte - du kan læse om hvornår udbytte og hvornår løn er mest profitabelt her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, letløn eller danløn kan du bruge. Letløn er gratis.

Jeg vil anbefale dig at udbetale et fast månedligt beløb, så du eks. overfor a-kasse på et senere tidspunkt kan fremvise lønsedler med kontinuerlige lønudbetalinger.

For din egen skyld så sørg for en ansættelseskonktrakt mellem dig og firmaet. Du er jo formet set ansat af firmaet.

Hvordan man vender og drejer det, så kan det offentlige, bank mv. ikke finde ud af hvordan de skal håndtere iværksættere. Så gør hvad du kan for at polstre dit til hvis uheldet er ude...

:)

Mange hilsner

David

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

David Ruben Karpantschof:
Jeg vil anbefale dig at udbetale et fast månedligt beløb, så du eks. overfor a-kasse på et senere tidspunkt kan fremvise lønsedler med kontinuerlige lønudbetalinger.
a kassen vil ikke som udgangspunkt gå efter lønsedler alene for en hovedejer af selskab

De vil se på løn OG omsætning og andet de første 2 år for at bedømme både indtjening og fuldt timetal og fra år tre gå på 2 bedste ud af seneste 5 år - løn og resultat i selskabet renset for renter - som udgangspunkt - i en lidt kompliceret beregning så a kasse tror jeg ikke har synespunkt på løn hver måned eller hvert kvartal - men månedligt er jo nemmest for budget for mange. Ja letløn kan sagtens bruges gratis

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)