Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hensigtsmæssige momskoder i Dinero

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at lave nogle nye konti i Dinero for bedre at kunne holde styr på mine udgifter og indtægter.

For One-Stop-Moms til private i Sverige vil jeg gerne oprette kontoen:

"1228 OSM Privat Sverige" med momskoden "Ingen moms", idet momsen ved One-Stop-Moms skal opgives ved en separat momsafregning.

Virker det fornuftigt? Hensigten er at tælle alt One-Stop-Moms sammen, som jeg har opkrævet i Sverige, så det er hurtigt at lave momsafregningen.

Så har jeg nogle udgifter til Private i Sverige og Norge, som sender mig fakturaer. Jeg indberetter mine udgifter hertil via eIndkomst, og som B-honorar, da det skal man iflg. SKAT.

Hvad angår udgifterne til en privatperson i Sverige:

"3085 B-honorar SE (Person)" med momskoden IEUY Ydelseskøb EU (Rubrik A-ydelser)

Tanken er, at jeg skal kunne tælle sammen på personniveau af hensyn til eIndkomst, men at det samtidig skal registreres som en Rubrik A-ydelse ifm. momsafregningen - selvom jeg ikke betaler moms.

Hvad angår udgifterne til en privatperson i Norge:

"3086 B-honorar NO (Person)" med momskoden IVY Ydelseskøb fra verden

Tanken er, at jeg skal kunne tælle sammen på personniveau af hensyn til eIndkomst, men at det samtidig skal registreres som et Ydelseskøb fra verden.

Lyder det som den korrekte måde at gøre det på. 

/anders

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Nielsen:
"1228 OSM Privat Sverige" med momskoden "Ingen moms", idet momsen ved One-Stop-Moms skal opgives ved en separat momsafregning.

Hej anders. Du skriver ikke, om denne konto gælder salget eller momsen. Momsen er jo gæld og skal derfor stå i balancen, f.eks. under dansk moms, dvs. "64102 One Stop Moms, Sverige". Hvis det er til at registrere dit salg, virker det fornuftigt med 1228 - ja, uden moms. Og Dinero kan så ikke lave fakturaerne.

Jeg er ikke sikker på de to andre, så dem vil jeg lade andre svare på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

vent på om sådan en som Whiskey eller Tonny Skov Pedersen - eller en anden revisor dukker op MEN jeg ville ikke umiddelbart ha taget honorar som du korrekt indberetter til e-indkomst i skat, som noget der skulle ses som ydelseskøb og dermed noget der skulle med som import moms NÅR det var indberettet som honorar til udlænding (som jo ikke er momsregistreret).

Jeg ville selv ha bogført som "honorar udland" evt om du vil en for EU og en konto for uden for - og uden momskode

Evt skriv og spørg skat under kommunikation og lad høre hvad de siger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)