Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To IT nørder vil starte firma. Vil et I/S firma være løsningen i starten?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er to IT "nørder" der vil starte eget firma da vi har nogle idéer på tegnebrættet som vi vil arbejde på. Dog er der forskellige udgifter til server, mail hosting, domænenavne, værktøjer mm. Desuden så er det svært at få lavet aftaler med mulige kunder hvis man ikke kan fremvise et firmanavn. Udover det så er der også det med betaling fra kunderne. De penge skal jo helst have et firma som modtager og ikke bare en privatkonto. Det skal jo virke professionelt ik! :)

Så jeg tænker at løsningen måske kan være at oprette et I/S eller et IVS firma selvom vi det første års tid eller to ikke rigtig får de store indtægter. Vi betaler alligevel i dag selv udgifterne som jeg nævnte tidligere. Vores udgifter er ikke store nok til at vi kan risikere at ende i rendestenen med kreditorer der leder efter os, men vi vil alligevel gerne har lidt styr på det. Det vil være rart at få samlet udgifterne ét sted.

Hvad er jeres mening om dette?

 

På forhånd tak!

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bestemt i skal få oprettet et firma med det samme og gøre det ordenligt. Så kan I jo også bogføre alle jeres udgifter og det er en stor fordel da i får momsen tilbage og et skattefradrag for udgifterne. Der er en del gode sider om at starte os, virk, starthjælp osv.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hopsa:
Vores udgifter er ikke store nok til at vi kan risikere at ende i rendestenen med kreditorer der leder efter os, men vi vil alligevel gerne har lidt styr på det.
Tror nu du mener indtægter!

Der giver du jo næsten selv svaret Smile

Lav et IVS, det ville jeg gøre. I/S er personlig hæftelse.

Ved IVS, skal der oprettes en bankkonto, som hedder XXX under stiftelse.

John Hannover har nogle super indlæg på sin blog. Læs dem og bliv meget klogere.

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vil helt sikkert råde dig til at opstarte et IVS der jo er et kapitalselskab. Dermed hæfter i ikke personligt, og kan skyde det ind, som i lyster. Det er dog vigtigt at det hele er i orden fra starten. Husk på at alle er bedste venner i starten, men det kan jo ændre sig med tiden. Det er der de fleste begår fejl. Desuden kan det jo være at det vokser og at der skal nogle ændringer til i fremtiden, som kan blive nemmere, såfremt alt er OK fra starten. Så en ejeraftale er også en god ide ved siden af stiftelsesdokumenter, herunder vedtægter. Jeg vil råde dig til at kontakte nogle advokater, frem for at tage standardløsningerne på internettet.

Kontakt evt. Maack & Partnere. De kan hjælpe dig med at oprette et selskab, til konkurrencedygtige priser,men med et højt serviceniveau. Du kan i det mindste høre ad, hvordan og hvorledes.

Se evt. www.mplaw.dk

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I/S er som nævnt af Pythonrap = personlig hæftelse, pg kræver derfor overvejelser omkring risiko. ikke kun med jeres projekt, men også risikoen for at I kommer til at hæfte personligt for  hinandens dispositioner i I/S.

IVS medfører omkostninger ifm regnskabsudarbejdelse (krav om indsndels af Årsrapport til Erhvervsstyrelsen), obligatorisk tegning af arbejdsskadesforsikring. Omkostninger der samlet let kan løbe op i omkring kr. 10.000 pr år.

Hvad I skal vælge beror lidt på risikovurderingen. Et I/S kan ikke omdannes til IVS på senere tidspunkt, men det er dog muligt at stifte nyt IVS kontant og købe aktiviteterne mv ud af I/S.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)