Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HELT grøn - overvejer webshop med salg af varer fra Thailand / Kina

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I kloge mennesker :)

Jeg aner ikke om der overhovedet er hold i mine tanker og om det kan lade sig gøre..

Jeg går med tanker om, at lave en webshop med varer fra Thailand / Kina (smykker, ting til boligen, Ipad covers mv.). Jeg har fundet en masse fede billige ting på ebay, men der er det så jeg går i stå, for må man egentlig videresælge ting man køber på ebay?

Derudover er jeg helt på bar bund ifht. evt., at kontakte leverandører. På vores rejse i Thailand i november 2013 så vi, i Krabi nogle rigtig fede håndlavede lamper af kokosnøddeskal, de er dog ret svære at støve op på nettet, jeg har fundet dem et enkelt sted på alibaba.com, så hvordan finder man frem til dem der laver disse lamper?

Jeg håber, at spørgsmålene er til, at gå til ellers uddyber jeg gerne. På forhånd tak for jeres svar.

Vh. Stine

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine,

Så længe de varer du finder på Ebay ikke er kopivarer (det forekommer ret ofte på billige produkter), så bør der ikke være noget i vejen for at du kan importere og sælge dem. Afhængigt af den præcise varegruppe, kan der måske være en problematik i forhold til materialevalg, fx indenfor smykker, men det er svært at give et generelt svar på.

Jeg ved det kan virke fristende med de billige priser i Kina, men du skal huske at have med i dine overvejelser at der skal betales told af det du importere, plus at det naturligvis skal sælges herhjemme med dansk moms. Der ud over er du nød til at sikre dig at kvaliteten er i orden, hvilket ikke altid er en selvfølgelig med kinesisk producerede varer. Det er dig der har ansvaret for reklamationsretten i sidste ende, og så er det træls hvis halvdelen af varerne viser sig at have defekter. 

Du har i øvrigt fundet det helt korrekte sted at handle i Alibaba. Det er verdens største handelsplatform, men det betyder naturligvis ikke at der ikke er masser af tvivlsomme sjæle som sælger derinde. Du skal undersøge meget nøje hvad du køber og hvem du køber af. Der er skrevet mange gode blogs herinde på Amino, som omhandler emnet med at importere varer fra Asien, prøv at se om du ikke kan støve dem op. 

For at få priser derinde, skal du blot tage kontakt til de enkelte leverandører. 

Held og lykke med dit projekt. :-)

Tilmeldt 28. Jan 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.. Jeg er helt med på kopivarer og kvaliteten.
Hvordan ved man om det er kopivarer, det er vel kun hvis navnet er det samme som originalen ikk?
Jeg havde planer om, selvfølgelig at tjekke kvaliteten, om det virker mv inden jeg pakker og sender det til kunden.

Kan der laves et simpelt regnestykke, hvor man tager udgangspunkt i en vare til eks 10 kr fra Thailand, hvor meget vil den nå at koste mig inden jeg skal finde ud af hvor meget jeg skal sælge den for i dk?

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting du måske også bør tænke på, hvis du handler på eBay er, at dine kunder vil kunne købe de sammen varer på eBay, som du selv køber dem for.

Men jeg er også så småt begyndt at kigge imod Kina, og overvejer at købe hjem i lidt større partier, som du skriver om. Hvad prisen med told + gebyrer bliver, ved jeg ikke endnu, men vil ringe til skat på mandag, for at hører hvad de siger.

- kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

AppelgrenRasmussen:
Hvordan ved man om det er kopivarer, det er vel kun hvis navnet er det samme som originalen ikk?
nej det har ikke med navn at gøre, det har med design - det hjælper ikke at kopiere og bare fjerne navnet - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

Ved import fra uden for EU - husk lovpligt import registrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Ja det har du ret i, men der er vel stadig en god del af befolkningen der ikke er så vild med at handle på de sider og så også gerne vil undgå tre ugers leveringstid på varerne :)

Tilmeldt 28. Jan 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke rigtig et eksempel der ligner mit.

Tilmeldt 16. Jan 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en super fed idé, i sær med kokosnøddeskals lamper :) 

Hvis du endelig skal i gang, så tjek www.weq.dk - Hvor kvit og frit kan hente 3 tilbud på en webshop eller andet.
Det er unge freelancere, så det jo ekstra godt ;)

Held og lykke!  

Tilmeldt 28. Jan 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Man igen, hvad nu hvis ingen i DK synes de er fede og det bare er mig der har en dårlig smag? :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)