Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifter fra Umbraco til Wordpress - Hjælp til seo spørgsmål

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved, at hjælpe en med, at lave hans nuværende Umbraco website om til et Wordpress website. Vil gerne overføre mest mulig seo værdi og så har jeg et spørgsmål. Umbraco undersider ender på .aspx og det gør wordpress ikke. Hvad gør jeg så, for url ændres ikke når jeg laver det i wordpress, ud over det i wordpress ikke ender på .aspx som det gør i umbraco. Hvordan tackler jeg det?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skal 301 redirecte den gamle url til den nye. 

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

301 er en fin, og nok den mest korrekte, løsning.

Men der er nu ikke noget der stopper dig i at sætte WP permalinks op til at imitere de gamle. Hvis nu det bare var indlæggets navn over hele linjen, så kan du bruge fx /%postname%.aspx

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lav dig et ark med alle 301 redirects og smid dem ind i din .htaccess fil.

Det er nemt og hurtigt overstået :)

Mange hilsner

David

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter:
301 er en fin, og nok den mest korrekte, løsning.

Men der er nu ikke noget der stopper dig i at sætte WP permalinks op til at imitere de gamle. Hvis nu det bare var indlæggets navn over hele linjen, så kan du bruge fx /%postname%.aspx

Hvorfor dog lave en for de fleste brugere snørklet workaround for at gøre det nye sites urls lige så grimme og meget lidt brugervenlige som det gamle sites urls?

En-til-en 301-redirect af alle sider på det gamle site til tilsvarende sider på det nye sites med brugervenlige urls er da den eneste fornuftige løsning.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

David Ruben Karpantschof:

Ja, lav dig et ark med alle 301 redirects og smid dem ind i din .htaccess fil.

Det er nemt og hurtigt overstået :)

Mange hilsner

David

Når jeg bruger Wordpress er det så hensigtsmæssig at gøre det i en .htaccess fil?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skulle gerne være en htaccess fil tlknyttet din Wordpress installation.

Alternativt kan du hente en plugin til redirect, men hvis du har mange redirects er det lettere at indtaste dem direkte i htaccess frem for at skulle indtaste dem en ad gangen i en admin interface.

Men eks. dette plugin kan bruge:

https://wordpress.org/plugins/quick-pagepost-redirect-plugin/

Mange hilsner

David

Tilmeldt 9. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  www.ostishop.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Er ved, at hjælpe en med, at lave hans nuværende Umbraco website om til et Wordpress website. Vil gerne overføre mest mulig seo værdi og så har jeg et spørgsmål. Umbraco undersider ender på .aspx og det gør wordpress ikke. Hvad gør jeg så, for url ændres ikke når jeg laver det i wordpress, ud over det i wordpress ikke ender på .aspx som det gør i umbraco. Hvordan tackler jeg det?

301 lyder som den rigtige løsning. Den er nem og hurtig at få klaret fremfor en mere speciel fremgangsmåde med at få "endelserne" til at gå op - ikke at der er noget sådan grundlæggende galt i det alternativ der blev foreslået.

Jacob

Køb din osteskærer online - www.ostishop.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)