Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéer til navn af webshop - hvordan fandt du dit?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino - fantastisk side. Har længe "luret" i det uvidende!

Jeg er igang med at opsætte min virksomhed, som skal sælge træningsrelateret tøj. Det vil sige, 3 "ranges", hhv. "fit" (fitness/styrketrænings relateret), performance (cardio/aktiv-relateret, tænk tights, compression osv), og Lifestyle (fritid - med meget fokus på FIT/pasform og KOMFORT!), og både til fyre som piger.

Jeg havde faktisk sat mig på et navn, "undefined apparel", da det underbygger mine motiver, budskaber mm. - et træningstøjskoncept, som ikke kun går ud på, at vise mest muligt hud, eller sidde strammest. Det skal se GODT ud, med minimale former for diverse citater og slogans som ellers hærge træningstøjsindustrien i øjeblikket. Det skal sidde til - men på en flot, komplimenterende måde.

Og vigtigst af alt - tøjet skal kunne bruges til alt. Selvom de er "underkategori"-erede, skal tanktops stadig kunne bruges til hverdag (jeg får samples hjem om et par dage), og i eget design(s). Fx med "specielle" lommer, kontrast syninger, helt almindelige (dog med logo/initialer på ryggen, småt) osv osv.

Men nok om det, I har sikkert hørt meget magen til før.

Mit navn, "undefined", er, så vidt jeg har læst mig til, og fået hjælp til at undersøge (rettigheder.dk), fuldt ud benyttigt i hele Europa, som jeg i hvert til start ville beskæftige mig med (start ville dog kun være Danmark, selvfølgelig), men er optaget i USA, endda af et ANDET træningstøjsbrand, som har fokus på "græske guder" tema.. shorts med Napoleon og Zeus og meget andet, egentligt ret fedt, men meget... anderledes. Dette ville gøre det svært for mig at, en skønne dag, sende ud til amerikanske kunder. Og selv hvis jeg ikke når dertil, synes jeg stadig det er synd, at skulle "begrænse" mig fra start af. Man har jo lov at håbe og have drømme.

Så egentligt er det dét jeg spørger om hjælp til - kender I nogen hjemmesider? Metoder? Har I nogen idéer?
Al hjælp modtages med kæmpe kyshånd, jeg er i stor tvivl...

et par stikord og sætninger om brandet:

"Udefineret" træningstøj til atleter og normale personer, som ønsker at komplimentere sin fysik

Træning, aktivitet, hverdag.

Lifting, Performance, Lifestyle

Activity. Apparel. Clothing. Urban. Fashion.

Jeg vil gerne have et navn som både SER godt ud, LYDER godt og HÆNGER VED. Noget man husker - noget anderledes. Hvilket jeg måske egentligt ikke synes at Undefined apparel gør heller - altså hænger ved.

På forhånd mange tusinde tak, og tak for al den forrige (ubevidste) hjælp!

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 95
Fra  www.crocca.dk Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sælger havekrukker, brugskunst og lanterner. Jeg skulle finde et godt ord for et af områderne. Jeg søgte på ordet krukker. Her kom ordet Crocca op. Crocca er oldengelsk udtryk for krukker. Deraf Crocca, som blev til Crocca Brugskunst og deraf www.crocca.dk :-). Måske du kan bruge denne søgemetodik og finde det perfekte navn for din shop? Rigtig god fornøjelse og held og lykke

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Træning, aktivitet, hverdag.

Lifting, Performance, Lifestyle

Sæt disse ord ind i google translate og translate dem til andre sprog, så vil der dukke fede navne op. :)

 

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene! 

Jeg har prøvet, specielt på latin, men jeg synes ikke helt det klinger.. Det skulle gerne være noget konkret og decideret forståeligt. Mange af ordene er jo ikke så anderledes på fx engelsk igen, og et hvilket som helst andet sprog ville ikke give den mindste mening.

Kunne du se mig have en side på finsk, med dansk træningstøj! Haha :)

Men jeg vil benytte mig (endnu mere) af google i hvert fald!

God aften. 

Fra Stoholm
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 168
Fra  HOA Online IVS Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du leget med forskellige sammensætninger af ord der er relevante? Både engelsk og dansk :-)

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dels - jeg har prøvet lidt af hvert, men jeg ønsker ikke at navnet skal virke begrænsende - tøjet er nemlig ikke KUN til folk som løfter jern, men mere som er aktive generelt, eller kan lide noget anderledes (fashion relateret).

EverydayPerformance

LiftingPerformance

ActiveLifestyle

Liftingapparel

Performanceapparel

urbanlifestyle

For at have et par eksempler.. hmm. Der kunne snildt være noget at hente her, men det er bare lige hvad der falder i bedst jord hos folk. Jeg vil ikke have et dansk navn, da jeg gerne vil kunne gå internationalt - ikke sagt at man ikke kan, med et dansk navn, men jeg vil gerne LYDE international også!

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes mange navne-generatorer online, hvor du kan få forslag til et muligt firmanavn.

Du skal passe på at det ikke bliver for generelt, da folk så har svært ved at huske det. F.eks. ActiveLifestyle kunne ligeså godt være et kosttilskud og fortæller ikke at der er tale om tøj til personer med en aktiv livsstil.

Navnet på min egen shop EDZO, stammer fra kunstsproget Esperanto, hvor det betyder "mand" og det passer fint med at jeg sælger accessories til mænd. At det så er kort og udtales næsten ens på både dansk og engelsk, er blot en ekstra bonus.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)