Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om moms til webshop

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke helt hvad du mener med et døds født projekt?

Kommer told ikke kun på hvis vi snakker om pakker af større værdi? I langt de fleste tilfælde, vil mine kunde bestille et enkelt produkt som koster i omegnen af 600 kr. inkl. moms.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

mhfrandsen:

Forstår ikke helt hvad du mener med et døds født projekt?

Jeg ville vende det om og tænke på de forventninger dine kunder har til at skulle handle i din webshop; hvis dine kunder synes det okay at de selv skal håndtere og betale såvel importmoms som told så er der ingen problemer.

Men hvis de har en forventning om at ligeså snart de har betalt på din webshop, så skal de som det eneste ; "bare modtage varen". Så mener jeg også projektet er dødsfødt.

Men det kan jo løses ved at få fragtfirmaet til at håndtere told og importmoms.

mhfrandsen:

Kommer told ikke kun på hvis vi snakker om pakker af større værdi? I langt de fleste tilfælde, vil mine kunde bestille et enkelt produkt som koster i omegnen af 600 kr. inkl. moms.

Der er altid told på varer du importer fra lande uden for EU, der er ikke en generel bundgrænse på varer under en "større værdi". Men toldsatsen varierer meget afhængig af hvilken kategori varen hører under.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

enig med Jespers svar. Om der kommer told på? Afhænger vel af reglerne for landet - I danmark ville 600 kr pakker ikke udløse told hvis det var en privat import men derimod lokal moms og importgebyr - over  1150 kr værdi ville udløse told også - men vil dine kunder- ud over at få moms på faktura fra dig som jeg mener du skal ha på til private i EU når du som momsregistreret fakturer fra Danmark - så også finde sig i at deres land lægger moms og importgebyr og måske told på og ha rod med det

Jeg tror ikke dropshipping fra uden for EU til EU - men det afhænger af dine kunder - Jeg tror de vil blive irriterede, og nogen pakker er måske også over deres lands toldgrænse

Vent i alle fald på svar på om ikke det er korrekt at du skal lægge moms på dine fakturaer til private i EU når du er momsregistreret - så kunderne både får den + importomkostninger og besværet  alternativt - hvis du er i tvivl, betal en revisor for konkret svar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)