Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viderefakturering gennem IVS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Anders Dahl Photography Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har et personligt ejet firma og et IVS. Mit IVS fakturerer mine kunder for konsulentydelser og spørgsmålet er om IVS'et kan købe disse ydelser i mit personlige firma, således at løn til ejeren ligger i det personlige firma ?

Mit cashflow vil være lidt i denne stil

KUNDE -> IVS -> Personligt firma

ca. 5% af omsætning i IVS beholdes i IVS, således der er kapitalresourcer nok i IVS'et.

Er denne konstruktion lovlig ?

Mvh. Anders 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil jeg mene det ikke er da det jo skal faktureres fra den juridiske enhed der udfører jobbet og er det dit IVS så er det vel i egenskab af det IVS og ikke med dig selv personligt som underlevrandør. Hvad skulle formået i øvrigt være - så er det måske lettere at råde.

Skattemæssigt er det vel ens - så jeg har lidt svært at se fordelen og andre må byde ind med lovligheden men jeg tror ikke på den - i princip vil du bare være ansat så i dit IVS som jo har risikoen - den personlige virksomhed som underleverandør der - vil ikke være selvstændig virksomhed som jeg ser det, men vent på andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan nu ikke se, er der skulle være noget i vejen for det, ligesom du også må være ansat i dit eget kapitalselskab. Du må dog ikke have et lønmodtagerlignende forhold til kun én arbejdsgiver i dit enkm.firma og derved udgiftsføre i dette, så det falder nok her.
Lissom John kan jeg nu heller ikke helt se fidusen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)