Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer købt i Østrig med østrigs moms?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hepp.

Jeg købte nogle ting når jeg var i Østrig. På kvitteringen står det 20 % moms. hvordan og under hvilken rubrik skal det ind i Dinero?

- Petter

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal bogføres som en omkostning hele beløbet, det vil sige at du ikke har direkte fradrag for momsen. Hvis du vil have momsen retur, så skal det gøres ved en ansøgning til de østrigske myndigheder gennem skat.dk.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bærentzen:
De skal bogføres som en omkostning hele beløbet, det vil sige at du ikke har direkte fradrag for momsen. Hvis du vil have momsen retur, så skal det gøres ved en ansøgning til de østrigske myndigheder gennem skat.dk.

synes jeg har hørt flere sige det er vanskeligt at få moms igen fra EU lande, når det er varer. Let nok som sådan for hotel og mad og andet forbrug I landet, men ofte enten nej, eller krav om dokumentation for at varen forlod f.eks Østrig (og her godkendes normalt mig bekendt ikke bare tro og love) Ved du noget om hvordan det forholder sig Anders?

OG - hvis man får momsen retur - så skal den bogføres med på en konto som regner importmoms (begge veje)  men ja - jeg ville nok bare bruge konto uden moms for totalen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 14. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak begge!

Det er ikke så mange penge det handler om. nu er det bogført og så har jeg forstået at man hellere skal spørge om at få lov at købe det uden moms i fremtiden, med en cvr nummer dokumentation i baglommen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ja men ofte giver det nej - de må ikke sælge uden moms hvis ikke de kan bevise varen forlader landet og det kan de jo ikke men forsøg  ellers får det sendt så er det let og uden moms

Det er ikke sådan at du med et CVR nummer bare kan købe ind uden moms i fremmede lande - ellers var det jo let :) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)