Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt dansk "amatør" nyhedsmedie søger frivillige skribenter!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er vi? 

Objektivt.dk, er et online nyhedsmedie, som forsøger at bringe hverdagens nyhedsartikler, fra et objektivt synspunkt.

Vi mener at de danske medier i dag, griber nyhederne an fra en vinkel, der 
er defineret på forhånd, med det formål at skabe en bestemt stemning i den danske befolkning, uden at tage højde for det faktum, at der altid er to sider af samme sag.

Derfor har vi valgt at starte Objektivt.dk, der har til formål, at oplyse danskerne og bringe relevante nyhedsartikler, som ikke er under indflydelse af forskellige politiske eller religiøse overbevisninger, men som til gengæld er fuldstændigt objektive.
Med Objektivt.dk, forsøger vi hverken 
at tilgodese den ene, eller den anden side, men derimod, at se det hele fra oven og videreformidle et neutralt synspunkt til vores læsere.

Det kan vi tilbyde
Hos Objektivt.dk, kan vi tilbyde en gylden mulighed for spirende journalister, for at være med til at få stor indflydelse på det danske medie billede. I Danmark, kaldes pressen, populært, for den fjerde statsmagt, dette betyder med andre ord at man som journalist i Danmark, har en unik mulighed, for at påvirke det danske samfund og dets befolkning.
Hos Objektivt.dk, ønsker vi at benytte den magt. Derfor tager vores arbejde udgangspunkt i troen på at vores artikler, kan være med til at skabe større forståelse og tolerance hos vores læsere. Du vil selv have mulighed for at bestemme, hvilket område du helst vil beskæftige dig indenfor, uanset om du er sportsentusiast, interesserer dig for samfundet, politik eller økonomi, så har vi plads til dig.

Hos Objektivt.dk arbejder vi frivilligt i vores bestræbelser på at oplyse de danske borgere fra den neutrale vinkel, derfor er det også et skribentjob på frivillig basis, som vi kan tilbyde. Vi håber dog på, at vi i fremtiden, kan belønne vores skribenters hårde arbejde, med mindre erkendtlighedsbeløb.

Det forventer vi af dig
For at sikre et højt niveau for indholdet på vores hjemmeside, har vi en række krav, som vi forventer at du kan leve op til. Kravene er delt op i tre vilkårlige punkter.

1. Fejlfrit dansk, da vi forventer at dine artikler, er på et vidst skriftligt, samt grammatisk niveau.
2. Godt engelsk, da en stor del af dit skriftlige arbejde, bliver med udgangspunkt i engelsk sproget kilder.
3. Det sidste krav, er at du skal være i stand til at bidrage med minimum 3-5 artikler om ugen.

Vi forestiller os at du er studerende på en journalistisk uddannelse eller andet relevant studie, men det vigtigste er dog, at du er i stand til at skrive artikler i et korrekt, beskrivende og fængende sprog, samt at du brænder for at det journalistiske arbejde.

Hvis du synes at dette opslag lyder interessant og du samtidigt passer ind på den profil vi søger, så er der stor chance for at det er netop dig, som vi er på jagt efter.

Du bedes sende din ansøgning til redaktion@objektivt.dk, hvorefter vi hurtigst muligt, vil vende tilbage til dig.

Vores Facebook side:https://www.facebook.com/pages/Objektivtdk/740005209408641

Vi ser frem til at høre fra dig!

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I skriver at i vil være objektive, men ud fra jeres artikler har i da en klar politisk holdning. Det kunne have haft interesse hvis det i skrev, var rigtigt :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jonas:
I bør nok undersøge hvad 'objektiv' egentlig betyder

Enig - eller skifte navn til naivt.dk - det er ikke muligt at fremstille objektive nyhedsartikler. En nyhedsartikel vil altid have en vinkel, og vinklen vil altid betyde, at der er truffet redationelle tilvalg og fravalg.

Hvis I absolut vil forsøge at tilstræbe objektivitet, bør I lære at tjekke jeres kilder i stedet for blot at gengive dem.

Se f.eks. denne artikel, der lige som Jonas' eksempel er ren konspirationsteori: http://objektivt.dk/aids-og-ebola-er-menneskeskabt/

Hvor mange kilder har I kontaktet for at forsøge at modbevise den kontroversielle påstand?


Dertil kommer, at I taber utrolig megen troværdighed på manglende korrekturlæsning og på jeres anonymitet.

God vind med projektet. I har meget at rette op på, før I nærmer jer jeres erklærede mål.

Venlig hilsen

Hans

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nogle tanker og tips herfra...

I den ene artikel jeg lige læste så tænker jeg, var det der objektivt, nej. Læste artiklen igen... Var den godt skrevet, nej. Hvem har skrevet den. Ingen der ved, for forfatteren står der ikke. Tip: Sørg for at de personer som skriver artiklerne også får deres navne på siden, hvis i skal fremstå som seriøst medie. 

Artiklen jeg læste er uden betydning, men det var tydeligt at man på forhånd allerede havde en klar mening omkring det der blev skrevet om.

Næste tanke var. Hvem står bag mediet. 

"Om os" er ubrugeligt... Hvem er redaktøren... Hvem er ansvarlig, hvem er vi?

Ethvert seriøst medie vil have en der er ansvarlig og som offentligt står frem som den ansvarlige. I forsøger at få fat i journalister (undre mig lidt over i ikke skal bruge fotografer, men det kommer nok), men tilbyder dem intet. Alle kan få lov til at skrive artikler til de store medier hvis man ikke skal have løn, skriver perfekt og har en god historie, det er bare at møde op og snakke med en redaktør.

Hvorfor stille krav til antallet af artikler? Giver ikke journalisten mulighed for at lave en ordenlig artikel... Dem i søger er jo under uddannelse og lignende, så de har slet ikke erfaringen med at skulle hente informationer hos forskellige kilder og få dem formuleret på en god måde, så hvorfor sætte sådan et krav..

Jeg er selv medlem af Dansk presseforbund og meste af det jeg laver er foto opgaver (skriver ikke ret meget og det jeg skriver bliver næsten altid omskrevet af andre), jeg kunne godt finde på at sende jer nogle gratis billeder til relevante artikler, selvfølgelig mod at mit navn er ved billederne. Nu er det desværre ikke ret tydeligt hvad i går efter, da mange af artiklerne ikke er fra Danmark, men er der noget fra Danmark som mangler billeder eller arrangementer som kommer, så kan i lige sende mig en besked. Tager rigtig mange billeder og ved større arrangementer er det ikke alle som bliver solgt (Folkemødet 2014 eksempelvis havde jeg en del billeder fra og får igen i år)

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Årh min korrumperede og svært subjektive journalistmave får det altså helt skidt over det her. I er jo ikke spor objektive, og I er heller ikke spor nyskabende - til gengæld publicerer i useriøs "journalistik", som man ikke engang kan klage til pressenævnet over, hvis man føler sig krænket - for I har ikke registreret jer.

Når I skriver uden byline er ansvaret alene hos den ansvarshavende redaktør, der om nødvendigt ryger bag tremmer, hvis en skribent går over stregen - men I glemmer at oplyse hvem han eller hun er.

Det burde I virkelig kunne gøre bedre.

Jeg kan slet ikke fatte, at I selv mener, at denne meningstilkendegivelse er objektiv: http://objektivt.dk/burde-danmark-hylde-den-afdoede-kong-abdullah/

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Sikke en gang makværk! At kalde noget på den side for journalistik er en fornærmelse mod journalister alle steder. I slynger ævl ud som:

"IS, 9/11 og Charlie Hebdo angrebet blev instrueret og kontrolleret af USA, for at Islams omdømme" http://objektivt.dk/en-hollywood-scene-truer-islamisk-stat-med-draebe-2-japanske-gidsler/

uden skygge af bevis eller bare links til troværdige kilder, der underbygger jeres påstand.

Derudover bør du nok overveje hvor store krav, du kan stille til dine skribenters danskkundskaber, når du selv formår at skrive at kaste kommaer ud alle mulige (forkerte steder) og ikke læser grundig korrektur på dine artikler, hvor der er pinlige fejl som manglende ord og stavefejl.

Medmindre jeg overser noget og det er en satireavis, du har gang i, så ønsker jeg dig alt mulig (u)held og (u)lykke med dit projekt og håber, at du en dag lærer at vise ofre for terror bare en flig af respekt.

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:

Sikke en gang makværk! At kalde noget på den side for journalistik er en fornærmelse mod journalister alle steder. I slynger ævl ud som:

"IS, 9/11 og Charlie Hebdo angrebet blev instrueret og kontrolleret af USA, for at Islams omdømme" http://objektivt.dk/en-hollywood-scene-truer-islamisk-stat-med-draebe-2-japanske-gidsler/

Den artikel havde jeg slet ikke set. Jeg tvivler på, at Objektivt.dk kan få en eneste journalist med respekt for sig selv til at skrive for sig - uanset hvor meget de så end vil betale.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

minder utrolig meget om de der nyhedssites der fortæller UFO historier og konspirationsteorier og andre myter uden overhovedet at have noget belæg for det - kildekritik, ja tak!!

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maj:

Charly Olsen:

Sikke en gang makværk! At kalde noget på den side for journalistik er en fornærmelse mod journalister alle steder. I slynger ævl ud som:

************************ http://objektivt.dk/en-hollywood-scene-truer-islamisk-stat-med-draebe-2-japanske-gidsler/

Den artikel havde jeg slet ikke set. Jeg tvivler på, at Objektivt.dk kan få en eneste journalist med respekt for sig selv til at skrive for sig - uanset hvor meget de så end vil betale.

o.0! ... Jeg havde heller ikke set den... Chokeret over at man kan få sig selv til at kalde sig "objektivt" og så smide sådan en artikel ud... Jeg synes ikke rigtig jeg har lyst til at levere et par gratis billeder til siden før den får et ordenligt niveau. Kan ikke ligge navn til billeder som muligvis kan blive brugt på en måde som ikke fortæller det måske rigtige.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)