Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle InDesign eksperter? :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Sagen er den at jeg er igang med at lave noget til vores webshop i InDesign, hvor jeg gerne vil have påført logoet

Men på grund af at InDesign ikke understøtter brug af Vektor kan jeg ikke tilføje mit logo og rette i størrelsen. Jeg har filen i PNG, men gør man det større bliver opløsningen ikke god. 

Jeg har forsøgt mig på nettet, men synes ikke at kunne finde nogle løsninger til CC. 

Med venlig hilsen
Andreas Berthelsen  

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Når man bruger billederfiler i InDesign i formatet: jpg, tif, psd, png mv. skal man sørge for, at når man sætter, billedfilen ind, at de har den korrekte størrelse/opløsning - altså den størrelse slutresultatet skal ende med. Sætter man op i størrelse forringes opløsningen med det samme. Derfor er det altid en god ide at have sine logoer som vectorbaserede filer fx. lavet i Illustrator som eps eller ai filer, disse kan skaleres op og ned uden forringelse af kvalitet og opløsning.

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at få det skåret ud i pap ;-) 

Så det du siger er at jeg skal åbne vector filen i Illustrator finde den størrelse jeg skal bruge, gemme som billedfil og importere til InDesign? :-) 

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har lavet filen i Illustrator behøver du ikke at lave filen i den korrekte størrelse, hvis du gemmer den som en .ai eller .eps fil kan du hente den direkte ind i InDesign og skalere efter behov. Hvis du vælger at eksportere til webbrug som fx en png fil er du nødt til at gemme i netop den størrelse du har brug for i det færdige resultat.

Der er simpelthen forskel på opbygning af billedfiler og vectorbaserede filer. Billedfiler er opbygget af punkter (pixels) og når de bliver forstørret bliver “punkterne“ også i princippet forstørret og billedkvaliteten dårligere. Vectorbaserede filer er bygget op anderledes og er ideele til grafik, tegning og logoer uden billeder/fotos. 

se link: http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_Illustrator_Artwork

Tilmeldt 14. Dec 13
Indlæg ialt: 27
Fra  MARCWIN Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Åbn din .SVG i Illustrator og GEM SOM .ai format

Derefter kan du indsætte dit logo.ai i InDesign :)

Mvh Philip 

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker og bukker mange gange :-) 

Tilmeldt 14. Dec 13
Indlæg ialt: 27
Fra  MARCWIN Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Wink

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)