Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online supermarked med levering samme dag!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kbh. NV
Tilmeldt 20. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Zanto Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg overvejer kraftigt at starte et online supermarked op med salg af dagligvarer m.m. til folk i København (kommune) med garantilevering på under 24 timer men typisk meget tidligere. Jeg vil nok have en gennemsnitsleveringstid på cirka 2 timer om eftermiddagen (hverdage) og 2 timer i alle dagtimerne i weekenden. Det vil være lidt ligesom Dominos, med at der kommer en online ordre, og så køre interne bude på specielle knallerter afsted. Bare med dagligvarer i stedet for. For hvis der kan leveres pizza med det samme, hvorfor skulle man så ikke også kunne levere dagligvarer på samme måde? Jeg vil konkurrere på prisen, især en meget lav fragtpris og varer til lignende priser som i discountsupermarkeder. Og så leveres der lynhurtigt til kunden i et aftalt tidsinterval. Hvad synes i om ideen? 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 54
Fra  EPDesign.dk Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften.

Jeg ville benytte mig af det hvis det galt Roskilde området.

Jeg bestiller alle mine dagligvare fra Nemlig.com, helt genialt koncept. Tror dog konkurrencen vil være hård, specielt sådan som Nemlig.com dominere det marked lige pt.

Er din markedsføringplan god og ligger du inde med startkapitalen til det, så ville jeg helt sikkert satse på det. Ikke at det vil blive nemt, men jeg tror det vil kunne lykkes :-)

Held og lykke med projektet!

Med venlig hilsen,
Emil Pedersen
www.EPDesign.dk 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Zanto:
Og så leveres der lynhurtigt til kunden i et aftalt tidsinterval. Hvad synes i om ideen? 

Amazon har meget stor succes med den type service i England. Her fungerer konceptet dog som en slags "rullende minimarked", hvor de har et mindre varelager med i bilerne, med de varer, som sælger bedst.

Det er helt sikker noget, der har store muligheder - også i København - og hvorfor ikke starte på en knallert. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har de det? Har du link til det? Bor i london og har aldrig hørt om det. Tilgængel så er deres evening delivery en stor succes her

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
Tilgængel så er deres evening delivery en stor succes her

Ved så ikke om det er ovenstående service jeg selv har modtaget, da jeg boede i London. Men ellers hedder konceptet AmazonFresh. 

Hvis jeg skulle udvikle en service tilsvarende, vil jeg tage udgangspunkt i konceptet omkring "Hjem Is-bilen" og justere det lidt.  

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

For nogle år siden boede jeg i London og arbejdede som chauffør hos Ocado som ligger i Hatfield og Birmingham - De leverer dagligvarer ud til det meste af England - nogle dage kunne man levere til 24 kunder i London med 5 min mellem hvert stop - andre dage havde man en 1 tur til Harwich med en flaske vin og lidt dagligvarer - det smarte var at de havde alt optimeret lige fra pluk på fabrik af robotter, til gps rute planlægning med detaljeret tider til levering hos hver kunde, samt bilpark med pro overlevering og pakning af biler. Deres måde at håndtere frostvarer på var simpel og virksom.

De havde en små 300 biler der kørte ud to gange om dagen af ca. 8 timer varighed - alt var planlagt til mindste detalje og hvis der er nogle der vil have nogle tips til hvordan de har løst nogle af problemerne kan de bare skrive :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Middelfart
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 95
Fra  www.crocca.dk Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder som spændende, husk at alle varer skal være 1. kvalitet (tænker spec. grøntsager):-). Det ville være dejligt, hvis noget sådan også kunne lade sig gøre her omkring Sydjylland:-).

Held og lykke med det

 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder bestemt som en interessant idé, men som jeg ser det, er der også nogle store udfordringer:

- Du vil sælge til discountpriser. Avancen på dagligvarer er meget lav, så for at kunne sælge til discountpriser skal dine indkøbspriser være lige så lave som de store discountkæder. Det tror jeg bliver meget svært at opnå, da din indkøbsvolumen er mikroskopisk sammenlignet med fx Dansk Supermarked og Coop.

- Hvis du kun vil tage en lille pris for leveringen, som er lavere end din faktiske udgift til chaufførløn og afskrivning på køretøj, så skal den udgift jo dækkes på anden måde. Den eneste anden måde du kan dække udgiften på, er ved at lægge den oven i varepriserne. Det gør blot udfordring 1 endnu større.

- Konceptet er svært at skalere, specielt i startup-fasen. Fx har ferskvarer en meget kort levetid, så der vil være et kæmpe spild hvis ikke du præcis ved hvor meget du kommer til at sælge, og dermed kan afstemme lageret efter det.

- Nemlig.com tilbyder allerede en service der minder meget om den du gerne vil starte op. De er efterhånden et kendt brand med god kapital i ryggen. Hvad skal få kunderne til at vælge din butik frem for nemlig.com? Og er der kapital til markedsføring, og til at køre med stort underskud i starten?


Som sagt synes jeg din idé lyder rigtig spændende, men du skal være klar (også finansielt) til potentielt set at tage kampen op mod konkurrenter der har ekstremt mange millioner kroner i ryggen...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)