Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bryder min kunde varemærkeloven, eller er det tomme trusler fra konkurrenten?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Thissel:

Trusted Partner:

Det er underordnet. Du vil også få problemer med et par større amerikansker IT-selskaber hvis du markedsfører en I Pad eller Face Book. Det er forståelsen af navnet på det generelle marked, der har betydning.  

Nu var iPad jo ikke et ord før Apple (teknisk set Fujitsu) opfandt det, så det mener jeg ikke kan sammenlignes. Navnet Facebook er jo til gengæld et begreb som i årevis er blevet brugt om de bøger med portrætter af de studerende, som alle amerikanske skoler får lavet. Så nej, man ville ikke kunne lave et socialt netværk der hed Face Book, men man ville sandsynligvis godt kunne lave en skoleportrætbog med titlen "Beverly High Face Book 2015" uden at Facebook kunne komme efter dig.

Sorry men det der kan du altså ik sammenligne! Et digitalt produkt, som FB, er ik i samme klasse som en bog. Så ja du kan sagtens kalde en bog for det, men du vil aldrig kunne kalde en digital service for Facebook, og hvis du prøver, så håber jeg du har en stor pengepung...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Thissel:

1. Dækker varemærkebeskyttelsen ordet "samerarmbånd", skrevet med småt, og i ét ord? Her er der jo tale om en generel betegnelse for en bestemt type håndværk.

Umildbart ja. For du lukrerer på ordet Samer, som er beskyttet. Du kan f.eks ik starte et mærke, som hedder Guccifashion, så får du i den grad problemer med Gucci, fordi du lukrerer på deres varemærke...

Thissel:

2. Varemærket er blevet oprettet i 2009, men er åbenlyst ikke blevet håndhævet tidligere, hvilket understreges af mængden af producenter/forhandlere som aktuelt benytter betegnelsen "samerarmbånd". Har beChristensen på den baggrund mistet retten til varemærket?

Er det noget, som du kan dokumenterer? beChristensen kan måske oplyse, at det gamle selskab forsøgte at stoppe krænkerne. Bemærk en krænker skal først opdages, før denne kan forfølges, og nogle gange kan der gå lang tid, før dette sker.

Hele problemstillingen i dette er, hvem har fundet på udtrykket samerarmbånd? Efter hvad jeg kan læse mig frem til, så er det et udtryk, som beChristensen er kommet op med, og at dette henviser til, at det er armbånd lavet af samerne. Correct me if Im wrong. Men jeg kan seriøst ik finde kilder, som omtaler disse armbånd i DK før 2009 ud over beChristensen...

Er det tilfældet, så har din klient en mega dårlig sag, og det kan blive meget dyrt at gå ind i en retssag... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er vigtigt at huske på at dansk lovgivning i ret høj grad også er baseret på sund fornuft. Vi har en tendens til at forholde os til den amerikanske lovgivning vi kender fra TV hvor tingene stilles på en spids og et enkelt komma kan have afgørende betydning. Sådan fungerer dansk lovgivning ikke. Sagt med andre ord - jeg mener bestemt din kunde har et problem, og hvorvidt det er stort eller småt og et eller to ord vil være fuldstændig uden betydning for en dansk dommer. Efter min mening.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Depka Carstens:
hvorvidt det er stort eller småt og et eller to ord vil være fuldstændig uden betydning for en dansk dommer.

Hertil må jeg danne STOR enighed!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)