Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

erfaringer med at drive international webshop fra danmark?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 19
Fra  CBM MARKETING Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AminoFolk! 

Mulighederne for at sende varer fra Danmark til andre lande er jo mange, men hvad med priserne.

De virker absurd høje i forhold til internationale fragtpriser i fx tyskland.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der driver international webshop fra danmark af, hvordan det lader sig gøre at opretholde rimelige priser og følger med konkurrencen på et internationalt niveau - Udover det så kunne jeg godt tænke mig at høre alternative løsninger til hvad man gør i denne situation.

fx flytter lager til tyskland eller andet eu land, bruger lagerhotel osv.

på forhånd tak :)  

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 05:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver ikke nogen webshop, men jeg har set nogle indlægAmino med nogen der så bare havde fundet et lagerhotel i Tyskland. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:
med nogen der så bare havde fundet et lagerhotel i Tyskland. 

Så er spørgsmålet jo om det er lovligt at have vare på lager i Tyskland uden at være moms reg. i Tyskland

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Så er spørgsmålet jo om det er lovligt at have vare på lager i Tyskland uden at være moms reg. i Tyskland

Det kommer jo bare an på hvordan du gør det: 

1) Hvis du selv vil have ansatte der, og leje bygning etc, så skal du helt sikkert oprette en tysk virksomhed

2) Hvis du bare køber en ydelse iform at lager hotel og de pakker og sender for dig - så modtager du jo bare en månedlig faktura fra dem - og så er der ingen ben i det. Amazon har stor succes med det i UK, DE, FR, NL og vidst også et par andre lande tror jeg.. Kaldet Fullfillment by Amazon

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:
2) Hvis du bare køber en ydelse iform at lager hotel og de pakker og sender for dig - så modtager du jo bare en månedlig faktura fra dem - og så er der ingen ben i det. Amazon har stor succes med det i UK, DE, FR, NL og vidst også et par andre lande tror jeg.. Kaldet Fullfillment by Amazon. 

Umiddelbart tror jeg ikke det er lovligt, da den tyske stat går glib af momsindtægter, hvilket de ikke kan være interesseret i. Det er i hvert fald ikke lovligt for udenlandske virksomheder at have varelager I DK uden at være moms registreret her i landet, så man må antage at reglerne er de samme.

Med hensyn til Amazone glemmer du at de er moms registreret i hvert enkelt EU land, så de to situationer kan ikke sammenlignes.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)