Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på orlov og ferie uden løn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er der nogle der kan fortælle mig forskel på orlov og ferie uden løn?

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke meget om personalejura, men tilbyder dette ræsonnement:

Orlov kan have mange afskygninger, fx orlov til pasning af døende, barselsorlov, uddannelsesorlov eller orlov af længere tid til at realisere dig selv ved at sejle jorden rundt eller prøve et andet job. Nogle former for orlov har man ret til andre skal godkendes af ledelsen. Ferie uden løn er noget du kan søge hvis du ikke har optjent feriepenge eller måske endda for at få en længere ferie, hvis din arbejdsgiver er villig til at give det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes ikke at ha hørt om orlov man har ret til ud over lige barselsorlov og alm. omsorgsdage som barnets første sygedag som dog heller ikke som sådan er en ret men noget forhandlet inden for mange overenskomster som jeg husker det. Jeg mener man har ret til fri hvis barnet bliver akut syg/skadet som force majeure men ret til løn har man kun hvis det er aftalt i overenskomst eller på arbejdspladsen

Ikke sådan som udgangspunkt RET til at komme og sige, nu vil jeg ha orlov -ferie er mere reguleret men betalt eller ikke betalt skal den stadigt som udgangspunkt aftales samme med arbejdsgiveren

Jeg tror mange arbejdspladser er relativ large med at bevilge orlov hvis det er for at passe en døende i en kortere fase - men ikke engang der har man lovkrav

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)