Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg og køb af varer ? - SKAT - MOMS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften !Big Smile

Jeg er en 13 årig, som gerne vil have en "webshop" op at køre, jeg tænker at importere f.eks covers fra udlandet (udenfor EU), billigt, også sælge dem dyrere, her i Danmark.

Men der er lige nogle ting, som jeg er i tvivl om, som jeg håber nogle erfarende personer herinde måske kan hjælpe mig med ? Wink

1 - Må jeg importere produkter billigt fra f.eks Kina, og derefter sælge produktet  dyrere i Danmark på min egen webshop ?

2 - Hvordan er reglerne med SKAT, når jeg er under 15, og shoppen nok ikke kommer til at tjene mig mere end max et par tusinde om året (1-3 tusinde max)

3 - Hvordan er reglerne med MOMS, når man har en så lille indtjening, og har den alder som jeg har ?

4 - Er der andet jeg skal være opmærksom på ?

Jeg tænker det meget, som en lille stille og rolig hobby ved siden af skole, og måske en mulighed for at tjene lidt penge uden f.eks at skulle gå med aviser, som jeg vil mene er død sygt! :-)

Kontakt mig gerne på Mail, hvis du ved noget om overordnet, eller svar her i tråden (Antonvahl@gmail.com).

Fortsæt godaften !

/Anton Vahl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

AntonVahl:

Jeg er en 13 årig, som gerne vil have en "webshop" op at køre, jeg tænker at importere f.eks covers fra udlandet (udenfor EU), billigt, også sælge dem dyrere, her i Danmark.

Men der er lige nogle ting, som jeg er i tvivl om, som jeg håber nogle erfarende personer herinde måske kan hjælpe mig med ? Wink

1 - Må jeg importere produkter billigt fra f.eks Kina, og derefter sælge produktet  dyrere i Danmark på min egen webshop ?

2 - Hvordan er reglerne med SKAT, når jeg er under 15, og shoppen nok ikke kommer til at tjene mig mere end max et par tusinde om året (1-3 tusinde max)

3 - Hvordan er reglerne med MOMS, når man har en så lille indtjening, og har den alder som jeg har ?

4 - Er der andet jeg skal være opmærksom på ?

Jeg tænker det meget, som en lille stille og rolig hobby ved siden af skole, og måske en mulighed for at tjene lidt penge uden f.eks at skulle gå med aviser, som jeg vil mene er død sygt! :-)

Det første svar er det kedelige, at man ikke må optræde som virksomhed = ex ha webshop hvis man er under 18 og ikke har dispensation fra statsamtet og det kan man tidligst få når man er 15. Ens forældre kan drive noget og ansatte en - personlig virksomhed eller selskab som nævnt under løsninger her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html  

1 til 4 er dermed også besvaret. Bare for overhovedet at importere fra Kina til videresalg skal man ha CVR nr (firma) og være importregistret - skat ville ellers være ens for en på 13 som en på 50 . man betaler skat af sit overskud men som nævnt den duer slet ikke uden du får hjælp fra en voksen der registrer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil så sige at der faktisk vil være pænt store udgifter på, på trods af at det bare er en form for hobby ?

Skal man have en arbejdsskade forsikring ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja i IVS skal der både for den som være over 18 og direktør og for dig som ansat-  og i enkeltmands hvis din far lavede sådan en (hvis man må for arbejde og andet) så skal der også arbejdsskade forsikring hvis du skal være ansat som normalt MEN der må du ikke være på lønningsliste heller men kun få lommepenge

Du må godt tilbyde folk at arbejde for dem - rengøring - græsplæner, sne og andet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)