Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trusler i lejemålet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Vil lige spørge om der er en flik aminoer, der vil hjælpe mig med et spørgsmål.

Vi har nogle lejemål, og er desværre kommet i den uheldige time, at vi har måtte afskedige en medarbejder, der kommer sammen med en af vore lejere, nu er han så begyndt med trusler på sms, han bor ikke sammen med lejeren men kan man advare hende på hendes lejemål, hvis det ikke stopper.

Jeg sagde pænt til hende i sidste uge om hun ikke ville bede XXX om at stoppe, for det var lidt trælst, men efter vi talte med hende er han først startet.

På forhånd tak..:-)

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du vil have at en lejer skal juridisk være ansvarlig for hvad en ex kæreste gør?

Den går ikke - men I kan jo selv politianmelde ham samt arbejde på at få udstedt et tilhold hvis det skulle være muligt men tror ikke der er ret stor chance for det.

Medmindre hun aktivt er en del af trusselsbilledet eller på anden måde er "medskyldig" mere end blot hun har været kæreste med ham er der intet at komme efter 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis vi lige vender bøtten rundt og antager, at din bedste ven frembringer trusler mod mig. Jeg er din udlejer. Efterfølgende truer jeg dig med at, som jeg forstår dit indlæg, opsige din lejeaftale, såfremt du ikke opdrager din ven.

Ville du selv kalde dette retfærdigt????? Det er alene en sag, du skal snakke med politiet om, såfremt du modtager trusler på SMS.

Ikke den pågældendes nærtstående.

Sagt på mit eget sprog: Du har intet juridisk grundlag for at blande kæresten ind i truslerne.

Beklager min arrogance, men synes det er et ret ubegavet spørgsmål.

Jeg håber du har styr på den almene jura i forbindelse med dit hverv som udlejer.

Ellers kan det muligvis koste dig en gevaldig økonomisk hovedpine på et tidspunkt.

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen,

Tak for indlæg, selvom sidstnævnte var overlegnet, uden videre forklaring.:-) Han "bor" i lejligheden, men er ikke på lejekontrakten, derfor bor i " " for så er han jo ikke ansvarlig for lejemålet, når han er med som det løse fyld.

Så håber jeg det giver en bedre forståelse.

Politiet er vel noget man kontakter hvis det er alvorligt, det her er bare "trælst" han sms'er, og tænkte han ville falde til ro hvis han/de lige pludselig så at lejemålet kunne blive ophævet.

Men any way jeg har skrevet en advarsel til hende, at den opførsel ikke er god skik, og hun som lejer af lejligheden skal sørge for god orden og tone.

Så må vi tage den derfra.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)