Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger rådgivning/vejledning til boliglån

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ønsker at købe en villa som er på tvangsauktion i Jylland. Boligen højeste bud er på 1.auktion 1.500.000 kr, jeg vil max give 2.000.000 kr.

Det skal siges at jeg er enlig. har en indkomst på 17.000 kr udbetalt. en gæld på 121.000 kr og 90.000 kr til udbetaling. jeg søger råd i forhold til at banker/realkredit virksomheder kunne få lyst til at låne mig pengene til min drømmebolig. Det skal også siges at jeg har tænkt mig at udleje kælderen (som er godkendt til beboelse) til 7.000 kr per måned.

Gode råd søges (ikke råd om at få betalt hele din gæld først, for det er ret indlysende, og mit drømmehus er til salg nu) :-)

Øens vinduespolering og rengøring Kvalitet - miljø - flesibilitet 23 64 40 40
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du er ret langt fra. Hvis du i div låneberegnere fra kredit institutter ser på løn brutto 29.000 (mit gæt) + 5000 netto fra husleje og gæld 120.000 formue 90.000 så svarer den max 1.2 mio til huset - og det er som realistisk nok tror jeg selv om renten er MEGET langt nede nu. 

Kreditforeningen vil også se på husets vurdering (faktiske værdi) og udgå fra max 80% af det men jeg tror du er et lille stykke fra at kunne købe til 2 mio når du ellers har netto gæld - selv om du netto burde kunne få et lån der koster i omegnen af 7000 per måned og så burde det løbe rundt? Det er nok lejeren der også vil spøge - er du bomsikker på 7000 kommer ind hver måned for kælderen vil de tænke?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar. Huset har før auktionen været til salg til 4 millioner, kan det ikke påvirke lånebløbets størrelse?

Ja jeg er sikker på lejeindtægten, da jeg allerede har fundet en som vil leje det, men vil banker godkende at man tager lejeindtægten med i sit budget

Øens vinduespolering og rengøring Kvalitet - miljø - flesibilitet 23 64 40 40
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

ksl:
vil banker godkende at man tager lejeindtægten med i sit budget? 
nogle vil andre vil ikke - afhænger vel bl.a. af længden af lejeaftalen og lejers sikkerhed. Jeg tror ikke kreditforeninger gør når vi taler kreditforeningslån

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du må ikke tage lejen med. Du skal selv kunne betale ydelsen. Du må Max have en gældsfaktor på 4 så du skal tjene Ca 500.000 årligt for det passer. Ellers skal du kunne lægge en meget stor udbetaling.

Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg tager en ekstra arbejde inden auktionen på 15 timer/om ugen. ca. 13.500 kr. ekstra per måned før skat, vil det så være en mulighed? 

Og jeg vil jo ikke kunne nå at vise lønseddel fra det nye arbejde, men hvis jeg kan bevise på anden vis at jeg er blevet ansat?

Hvis jeg nu får ændret mit lån til en privatlån hos et familiemedlem, vil jeg så være bedre stillet i forhold til at låne? 

Øens vinduespolering og rengøring Kvalitet - miljø - flesibilitet 23 64 40 40
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

igen er det jo bare at høre banken. De tager stilling først og vil de medregne den ekstraløn hvis du kan bevise du har fået det job og det er noget fast - så er det jo godt i forhold til banklåndelen. Kreditforening er nok mere efter dokumentation via årsopgørelse  - men banken vil vide det

Ja hvis lånet forsvinder fordi ingen kan se familielånet så bliver det jo bedre . hvis ikke du fortæller om det eller de gætter det ud fra du pludseligt kan indløse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg har foretaget nogle ændringer i min økonomi.

1) fået et arveforskud fra min mor til at nedsætte min gæld, så den samlet gæld er nede på 49.000 kr. 

2) jeg har fået et ekstra deltidarbejde, så min samlet månedlige indtægt bliver 39.500 kr. per måned (før skat) Men starter dog først 1.Marts, men vil kunne sende kontrakt med som bevis til bankrådgiver.

vil der så være gode muligheder for et lån?

vil det være smart at prøve at kontakte andre banker end min egen også angående boliglån?

Øens vinduespolering og rengøring Kvalitet - miljø - flesibilitet 23 64 40 40
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jo men tidsmæssigt nok ikke let - men der sker intet ved fortroligt at prøve andre banker - tror de vil kræve en del tid så det bliver svært, men det går at ride på to heste en stund her. Tror stadigt det kan være svært selv om rente er meget lav og det nok kunne fungere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uhhhh - der er lang vej igen ud fra hvad jeg har læst!

Ved kreditvurdering tages især tre ting i betragtning (nøgletal).

Formue - din vil vurderes som nul eller negativ omkostningerne ved købet taget i betragtning. Ved køb på tvangsauktion så skal der være en betydelig egenkapital, da der er et utal af ting som koster ekstra. Husk på du køber et hus hvor sælges sidste udvej har været ikke at betale på den pantstiftende gæld. Dermed må vi forvente at vedligeholdelse ikke har været et emne i flere år.

Rådighedsbeløb - du kan ikke medregne indtægten fra husleje. Hvis banken godkender det, så er det måske 50 % som kan der kan indregnes (brutto indtægt). Jeg formoder ikke du kommer op på min. 6.000 som vil være kravet efter skat. husk på at der skal tages højde for vedligeholdelse osv. på en slidt ejendom.

Gearing - gæld i forhold til brutto indkomst. I de fleste tilfælde, så kan der godkendes en faktor 3,5. dvs. 1 mill i indkomst og du kan lån 3,5. Der skildres mellem kort og langsigtet finansiering - har du fortsat forbrugsgæld så er det formentlig nærmere faktor 3.

Husk når du køber på tvangsauktion så konsulter en advokat og bank inden du afgiver bud! Og vær realistisk - der er ekspeditionstid, da det ikke er en sag som anses for "normal". Derudover - du kan ikke automatisk forvente at realkreditinstituttet godkender ejendommen til belåning!

Og så de sidste ord - hvis banken ikke vil låne dig penge er det ikke banken som er gal på den - så er det bare fordi det er en dårlig ide ;-) (læs: for stor risiko taget i betragtning at det er for deres penge).

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)