Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har holdingselskab - skal stifte et selskab til fakturering af "mandetimer"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen. 

Jeg har idag et holding selskab som har haft ejerandel i en anden virksomhed. Denne er jeg nu ved at sælge. 

Jeg skal starte op med at fakturere nogle kunder for mandetimer / Konsulent timer. 

Der tænker jeg at jeg evt. blot skal starte en enkeltmandsvirksomhed i mit navn da det er undertegnet det drejer sig om. 

Hvad ville i sige til det ? 


Ville i lave en anden procedure?

Skulle holdingselskabet eje den nye "mandskabsvirksomhed" ? 

Jeg ser ingen grund til at bruge start kapital da det udelukkende er "mandetimer". 


Ser frem til feedback. :-)


God dag.

Hellere fortryde noget jeg gjorde end noget jeg ikke gjorde:-)
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Probitas I/S - Iværksætterens højre hånd Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj,

Jeg ville starte det som personligt ejet, hvis der ikke er tale om mere end det; så kan du jo altid vurdere om der med tiden skal stiftes et nyt ApS via dit holdingselskab.

Sig endelig til, hvis jeg kan hjælpe dig - jeg er nem at fange på mail: hej@probitas.dk eller telefon: 4040 8772

Ha' en dejlig dag.

De bedste hilsner

René

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du vil lave datter til dit holding eller bare en enkeltmands afhænger mere af, om du har noget behov for det holding - eller en risiko som berettiger et selskab, eller om du vil lukke det når du sælger den drift er ligger under det

Om det med at fakturere mandetimer vil jeg blot tilføre, at det jo stadigt gerne skal være selvstændigt og ikke lønmodtager arbejde ret faktisk, og det er mindre risikabelt i enkeltmands, hvor du jo i alle fald betaler personlig skat, end i et selskab hvor der kan opstå en besværlig skattesituation som gennemgået HER  hvor Bent Z sågar skriver, at han ikke gør det uden bindende svar som godkendelse fra skat  og hele problematiken med selvstændig eller ansat er HER 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene & John

Tak for hurtigt svar. Jeg har lige lidt hjemme arbejde. :)

Der bliver ingen risiko forbundet med Enkeltmandsvirksomheden. Så det lader til at være det rigtige.

Mit holding selskab forbliver til fremtidige investinger.

Vh Nicolaj

Hellere fortryde noget jeg gjorde end noget jeg ikke gjorde:-)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)