Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg markedsføre bambus støttebind med infrarøde stråler og negative ioner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har startet min virksomhed Bamboo Pro, hvor jeg sælger støttebind med bambus trækul. Jeg er blevet eneimportør i DK. 

Støttebindene importerer jeg fra USA, og der er de ikke FDA godkendte. I USA skriver de at støttebindene indeholder bambus teknologi, der giver selvstændige opvarmning egenskaber, da må ikke skrive infrarøde stråler og negative ioner, men det gør de i England. Må jeg så også godt gøre det i Danmark?

Giv gerne en tilbagemelding på min webshop www.bamboopro.dk og "like","del" gerne min facebook side.

MVH

Gunhild R. Skræm

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Enhver form for medicinsk anprisning er forbudt i Danmark. Om sådan et bind  bliver klarificeret som " Medical device" må du spørge lægemiddelstyrelsen om. 

Generelt må man ikke lave vildledende markedsføring Iht. markedsføringsloven.  hvad mener du med negative ioner og hvordan skulle disse opstå?  Produktet aktivere ikke infrarøde stråler men der opstå muligvis en exotherm proces som kan anledning til varme og dermed varmeståling.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Det jeg tager udgangspunkt at jeg har flere videnskabelige undersøgelser fra firmaet. som feks. disse her.


4. . Bambus trækul vævet stof udsender infrarøde stråler, der accelererer blodcirkulationen, væv Regeneration & Repair, og forbedrer søvn .

Uddrag - " bambus trækul er blevet identificeret som et multi- funktionelt materiale, der har langt infrarød stråle, anioner, og deodoriceringssystem . Det er også anerkendt af computeren og Kommunikation Laboratories ( CCL ), som langt infrarøde stråler aktivere humane celler, når bølgelængden er mellem 4-14 um . Når kroppen udsættes for den samme bølgelængde langtrækkende infrarød stråle, vil kroppens indre væv ophidset først og derefter starte resonant absorption. Energien er derfor omdannet til termisk effekt og ikke- termiske effekt, accelererer blodcirkulationen og aktiverer kroppens væv , forbedre mikrocirkulationen , fremme vævs regenerering og reparation og dygtiggørelsen søvnkvaliteten . Endvidere er langtrækkende infrarød stråling ved hjælp af varme - absorption af stoffet , bambus trækul pulver i fibre omdanne varmen i langt - infrarød stråling. "

Artikel Titel : Evaluering af bambus trækul / rustfrit stål / TPU Composite Woven Fabrics
Kilde: Ching Wen Lou - Institut for Biomedical Engineering and Material Science , Taiwan. Jia Horng Lin - School of kinesisk medicin , Taiwan, og Laboratoriet for Fiber Application and Manufacturing , Taiwan 2011
Internet-link: https://library.villanova.edu/Find/Summon/Record?id=FETCH-LOGICAL-c1593-a26633fbc5dfa04dfeaedad61362f605b782b8390f3a31c5a5e2bfbe5b5ef9561       

15. . Bambus trækul polyesterfibre udsender negative ioner

Uddrag - " Negativ ion funktion af bambus trækul modificeret polyester bomuld blandet garn blev undersøgt . Indflydelsesrige grad af forskellig temperatur , relativ luftfugtighed og test tid på negative ion funktion af bambus trækul modificeret polyester bomuld blandet garn blev testet. Forskningen Resultatet viser, at miljømæssig temperatur og relativ fugtighed effekt negative ion koncentration i testen har en bemærkelsesværdigt værdi . Bambus trækul modificeret polyester fiber effekt plads negative ion koncentration i en vis grad. Mere bambus trækul modificeret indhold af polyester, jo mere plads negative ion koncentration. Negative ion -funktionen er svækket , når bambus trækul modificeret polyester er farvet . "

Artikel Titel : Undersøgelse af negativ ion funktion bambus trækul modificeret polyester bomuld blandet garn

Kilde: Hua Fulan Li Xinling Zhou Xiaohong (Zhejiang Sci- Tech University)

Web Link: http://en.cnki.com.cn/Article_en/CJFDTOTAL-MFJS200902002.htm

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Beklager men der er altså ikke meget videnskabelig dokumentation for dine påstande, Dit kildemateriale er ikke fra nogen anerkendt videnskabeligt tidsskrift eller for den sags skyld universitet.  Alt tyder på at firmaet bag produktet har fremskaffet eller fået fremstillet materialet der i et overbevisende videnskabeligt sprog skal få folk til at tro at der er hold i deres påstande.

Jeg tvivler på at du finder nogen seriøs forsker der vil acceptere at  bambus trækul vævet skof udsender elektromagnetisk stråling (infrarød).  

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Støttebindene er blevet solgt med stor succes i England og Australien i flere år med markedsføring med infrarøde stråler og negative ioner. Jeg vil undersøge det nærmere og kontakte Sundhedsstyrelsen.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

"....Det er også anerkendt af computeren og Kommunikation Laboratories ( CCL ), som langt infrarøde stråler aktivere humane celler,..."

sikke noget vrøvl. Er det en ringe Google translate du har brugt?


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Om støttebindene virker eller ej skal jeg ikke kunne sige, før der forligger en videnskabelig undersøgelse af dem.  Men en ting er helt sikkert at de brugte salgs argumenter ikke holder,  noget tyder på at man forsøger at pakker produktet ind i en gang Pseudo videnskabelig storrytelling som Hr. og Fur Danmark ikke har kompetencerne til at vurdere.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)