Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal Betaling For Lokale Services?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et vigtigt spørgsmål;

Jeg ønsker at begynde, med en service, hvor jeg tager ud til lokale Tandlæger i mit område, de tilbydes nye kunder, af mig, og markedsførings Data.

Det er "Done for You" services, hjemmesider og Lokale Kunder er allerede klar.

Spørgsmål; Kan man klare salget til Tandlæge klinikkerne, alene via Paypal, eller skal man have en virksomhed, ePay, Nets bogføring, faktura osv?

Min potentielle Paypal betalingsmåde:

1) Tandlæge Klinikken klikker på min betalte annonce
2) klinikken kontakter mig angående en samtale, via min hjemmeside
3) Vi aftaler personligt, ude på klinikken, pris, og min markedsførings ydelse
4) De betaler via min Paypal knap, og får krypterede download links,
via min Wp eStore

Hvad er situationen nu med skat, moms og fakturaer?

Der er vel forskel på, at sælge til private og til firmaer?

På forhånd tak for hjælp.

Med venlig hilsen Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

om du kan klare dig med paypal er jo noget kunderne afgør. Hvis de er tilfredse med det og ikke synes det er lidt småt - så fint nok - du skal så gi paypal dit CVR nr hvis du drive som registreret erhverv 

Du skal momsregistrere dig hvis du kan forvente at omsætte for over 50.000 kr på 12 mdr i træk d.v.s når du f.eks. rammer 3.600 per måned og ser det stige. Jeg ville nok momsregistrere lige fra starten for ikke at risikere noget

Du skal ha en form for faktura (vil tandlægerne nok også gerne) - om den kommer via paypal eller andet er ligemeget men selve paypal er jo bare en betaling og ikke i sig selv en egentlig faktura som jeg ser det men den kommer måske via din Wp shop

Du skal så føre regnskab og klare moms og skat som alle andre virksomheder. Brug et regnksprogram som f.eks. dinero - og se om MOMS OG SKAT FOR BEGYNDERE 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Hannover

Tak for svaret.

Indenfor udenlandsk Internet Markedsføring bruger mange bare Paypal, selv de store, der omsætter for store beløb.

Jeg gad vide om der er forskel på at sælge til private og til firmaer .... rent administrativt.

Med venlig hilsen Kim

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

næh - du skal jo bare sælge med moms uanset hvad så det er som ikke den store forskel om du sælger til private eller firmaer. Man kan sige, at firmaer er ligeglad med at du har moms på hvis de er momsreg  (og tandlæger er ofte mest lønsumspligtige men kan også godt ha noget momspligtigt) og private i alle fald jo vil se momsen som en omkostning. Du har jo bare ikke frit valg hvis du mener at kommer over 50.000 kr på 12 mdr - for gør du det, og skat kan mene du burde ha forudset det, så kan du få moms og samme i bod for alt du omsatte inden du registrerede dig.

Hvis dine kunder er lønsumspligtige vil de også finde det dyrt hvis du pludseligt går 25% op i pris med moms. Det er måske bedre at ha med fra start også af den grund

Jeg ved at i DK siger de webshops som udelukkende bruger paypal at det konverter halvskidt men som sagt er det jo fuldt muligt og bare et spørgsmål om hvad dine kunder siger og mener

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Har læst din guide.

Jeg skal have læst en del på det administrative område.

Moms er jo let at putte på Paypal regningen. Der er jo et felt til det.

Generelt tror jeg at det er en god ide at outsource de ting der keder en person, og bogføring var mit absolut kedeligste fag på Handelsskolen.

Tak for hjælpen John

Kim

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)