Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed vs. ApS - forretningen er KUN sæsonåben.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej glade iværksættere, hjælpere og med-læsere.


Jeg har i planen at åbne 1-3 salgsvogne med frozen yoghurt + tilbehør.

Det skulle gerne starte i midten af maj og løbe til slutningen af august (der skal jeg til at studere).

I får et virtuelt high-five hvis i kan tilføje flere ting til listen nedenunder.

Fordelen omkring ApS, som jeg ser til:
Jeg skal kun betale 25% i selskabsskat og kan videreføre det til et evt. Holding, til indskud i kommende projekter. 

Ulempen er omkostningerne/bøvlet omkring lukningen af selskabet, da der ikke er nogen grund til at holde den kørende når jeg skal studere.

Fordelen omkring enkeltmandsvirksomhed:
Jeg slipper for omkostningerne omkring stiftelse af ApS, hvilket kan blive en stor del af udgifterne, når det kun kører 3-4 måneder.
Jeg arbejder hele sommeren og får alt overskuddet personligt og det er min løn.

Ulempen(erne) er at der betales personlig SKAT af hele overskuddet, og derfor er jeg ringere stillet ved fremtidige projekter.

Jeg undskylder hvis det blev et rodet post, men håber I kan få mig på rette spor. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Mullert:
Fordelen omkring ApS, som jeg ser til:
Jeg skal kun betale 25% i selskabsskat og kan videreføre det til et evt. Holding, til indskud i kommende projekter. 

Ulempen er omkostningerne/bøvlet omkring lukningen af selskabet, da der ikke er nogen grund til at holde den kørende når jeg skal studere.

Fordelen omkring enkeltmandsvirksomhed:
Jeg slipper for omkostningerne omkring stiftelse af ApS, hvilket kan blive en stor del af udgifterne, når det kun kører 3-4 måneder.
Jeg arbejder hele sommeren og får alt overskuddet personligt og det er min løn.

Ulempen(erne) er at der betales personlig SKAT af hele overskuddet, og derfor er jeg ringere stillet ved fremtidige projekter.

23,5% er selskabsskat 2015. ApS vil det ikke være smart at lukke hele tiden og hvorfor skulle det ikke bare være åbent? Omvendt skal du regne med lidt flere udgifter - lovpligt arbejdsskadeforsikring - måske til erhvervskonto osv

Du kan drive personlig virksomhed under virksomhedsskatteordningen men det vil givet som med ApS betyde, at du skal regne med at bruge revisor. Læs om VSO her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html så det er så skattemæssigt lige som selskab i princippet 

Det bliver ikke billigere af, at du også vil ha holding hvis det er selskabsform du vælger se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html alt koster jo at administrere og regnskab lettes ikke af at der evt også er holding, men det betyder ikke at du skal fravælge, bare lige tænke over om et "konglomerat" Smile er nødvendigt for 3 mdr frozen yoghurt salg

Lidt mere om for og bagdele ved de forskellige former her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  og så er det bare at ønske en varm sommer 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!
I dit tilfælde vil der ikke være nogen ide i at stifte et selskab for så lidt aktivitet. Det er både dyrt og langt mere besværligt.
Mht. Skat er det jo en forudsætning at din lille boks biks overhovedet giver overskud, og det er langt fra sikkert nu hvor det er dit første år. Og virksomhedsskatteordningen som bliver nævnt bliver højest sandsynligt ikke relevant for dig, fordi den kun er en fordel hvis du tjener mere end topskatte grænsen (459.20).

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for inputs d'herre.

Jeg tror også det bliver som enkeltmandsvirksomhed - så opretter jeg et nyt SE-nummer under mit nuværende CVR-nummer.

Det er dog 2 vidt forskellige brancher, men kan godt se det peger hen imod enkeltmandsvirksomhed.

Jeg siger mange tak :). 

Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har du salgsvogne til Frozen yougurt som er godkendt af fødevarestyrelsen. Kontakt Bent 42641482

 

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)