Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domain fordele ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Strøby
Tilmeldt 9. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Fra  LIKAJ Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejer domain Albania.dk

Skal oprette en hjemmeside med rejser til Albanien .

Kan min domain give mig nogle fordele i forhold til hvis jeg ikke havde den, eller skal jeg helst købe Albanien.dk i forhold til SEO mm.

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit domæne påvirker i høj grad din SEO.

Så undgå venligst et alt for langt ord, samt bindestreger mellem domænet

Hvis du har et domæne, som folk har svært ved at stave til, kan du med fordel købe de domæner som folk fejlagtigt skriver. Domænerne får du så til at pege på dit "originale" domæne, for på den måde at få folk guidet korrekt ind på din side 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Google giver dig generelt en begrænset fordel af at have det præcise domænes om matcher dit søgeord/søgefrase, og en forsvindende lille fordel af at have en del af dit søgeord i domænet.

Folk som er interesseret i at rejse til Albanien søger nok efter: Albanien, Albanien ferie, Albanien rejser, ferie i albanien etc.

Du vil altså næppe have nogen SEO fordel af albania.dk, men det er jo et kort og let genkendeligt domæne, så det kan være værd at bruge det alligevel.

Vil du have en domænefordel i forbindelse med søgemaskineoptimering (albanien.dk er taget) skal du nok gå efter noget som albanienferie.dk, som er ledigt p.t.  Det fortæller brugeren præcis hvad siden handler om, og vil give dig en mindre fordel i Google for de relativt få mennesker som søger efter "albanien ferie".

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 207
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er et godt brand, og derfor skal du holde fast i Albania.dk. Der ville muligvis være lidt SEO værdi i at hedde albanien.dk, men det er ikke der at kampen skal stå for at ranke højt i Google. Se i stedet på at lave et kvalitetssite med en masse relevant indhold om Albanien, som andre gerne vil linke til. Kan forstå at Albanien er ved at åbne op for danske turister, så timingen er nok god til at få en del trafik ind på sitet, hvis du gør det rigtigt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)