Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsregler Ejendomsinvestering

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne igang med ejendomsinvestering som en langsigtet strategi.

Min strategi er en mindre portefølje af udlejningsejendomme hvor min primære vinkel vil være bolidudlejning.

Tanken er en portefølje i størrelsesorden 10 ejendomme på sigt.

Jeg påtænker at etablere det i en virksomhedsstruktur på en sådan måde at jeg kan bruge afkastet fra den løbende drift som supplerende pensionsudbetalinger når jeg engang stopper på arbejdsmarkedet.

Ejendommene kan så eventuelt realiseres, alternativt kan det gå videre i arv til mine børn.

Min revisor kommer til at stå for det regnskabstekniske og etablering af relevant virksomhedsordning.

Jeg vil dog gerne selv have et overordnet kendskab til de forskellige ting omkring regnskabsføring. Hvad kan trækkes fra, hvad kan ikke. Hvad beskattes osv.

Jeg har ledt lidt på nettet for at finde nogle gode sider/onlinekurser/temadage osv, men kan ikke rigtig finde noget.

Jeg håber der er nogen af jer kloge hoveder der kan pege i retning af noget sådan :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke voldsomt let at tjene penge på vil jeg starte med at sige. Der er masser af regler. Overordnet helt kort: Fradrag for renter - og naturligvis ikke for afdrag. Fradrag for egentlig vedligeholdelse men ikke for forbedringer (ex udskifte vinduer ligger i de overvejelser)

Din revisor bør på et par rådgivningstimer kunne fortæller meget mere - men som sagt - ikke noget der er så voldsomt let at tjene penge på idag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en revisor?

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er blevet slettet.
Fra Billund
Tilmeldt 25. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, dette er måske et sidespring,

men blot for at illustrere en af de mere kringlede regnskabsopgaver i en udlejningsvirksomhed.

Håber nogen kan hjælpe med spørgsmålet ???

Jeg har f.eks. kr. 20.000,- stående på en bankkonto (Aktiver), Lejer flytter ud og der laves en opgørelse.

F.eks. har hunden kradset rigelig i parketgulvet - det udskiftes ikke straks med jeg ønsker "tilskud til udskiftning om et par år", som bliver tidligere end forventet) kr. 2.000,-

Malerarbejdet udfører jeg selv, men ønsker at lejer skal betale for maling og arbejde kr. 4.000,-

Resten øverføres til Lejers konto kr. 14.000,-

Og så er der lige den med at køkkenunderskabet er ødelagt, fordi afløbet pludselig var løs og der ikke blev gjort noget ved det og lejer ikke mener det er hans skyld - og at jeg først får kendskab til det nu.

Mennnnnnn hvordan skal det håndteres bogføringsmæssig ?

Med venlig hilsen Lysekrone

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

de 20000 må vel stå på en konto for depositum i status - det burde de i alle fald - og så bogføres nu de 14000 retur til lejer via bank og de 6000 bliver så en indtægt - som du skriver, du bliver betalt for arbejdet og får penge til at lægge til side til guld osv - i omsætning som jeg ser det - Minus den udgift du har til f.eks materialer som skal bogføres som udgift

Køkkenunderskabet skal du jo enten ha lejer til at godkende og betale og så er det samme som ovenfor. Ellers hvis lejer har ret i det ikke er hans skyld, så er det jo bare en udgift for dig, og du må udbedre så billigt og fornuftigt du kan. Jeg tror det er vanskeligt for dineroer at vide om lejer burde ha set det løse afløb eller ikke, og om det kunne ha været løs inden lejer kom ind for den sags skyld

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Billund
Tilmeldt 25. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Hannover

tusind tak for dit svar - des flere gange jeg læser det, des mere logisk klart virker det.

Med venlig hilsen

Lysekrone

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lysekronen,
Ejendomsinvestering er et rasende spændende emne, som jeg selv lusker en del rundt og funderer over. Hvordan ting fungerer rent regnskabsteknisk, er jeg ikke så meget inde i endnu, men det tror jeg heller ikke er det der kommer til at "slå dig ihjel" i den her branche, hvis du formår at handle de rigtige ejendomme. Jeg tror det er juraen du skal bruge dit krudt på.. En dygtig revisor kan købes forholdsmæssigt billigt, men hvis du ikke kender simpel jura, såsom hvordan du står rent juridisk i forhold til lejer, altså lejeloven. Hvis der var udført korrekt indflytnings-/overtagelsessyn (lovkrav), og papirerne var iorden, ville den slags twists aldrig opstå, for så havde du papir på, at tingene var iorden ved indflytning. Er lejer flyttet ind FØR du har overtaget ejendommen, burde du have haft ordentligt styr på dit Due Diligence og have fået den slags papirer, eller fået et afslag der stod mål med manglen.
Kan du se hvad jeg mener? :-)

Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig/jer, 

jeg har en interessant ejendoms projekt, jeg gerne vil introducere dig overfor. Der er budgetteret 11,1% i årlig rente

Hvis du gerne vil høre nærmere er du velkommen til at kontakte mig på. 31 73 01 42

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)